max_input_time

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
RyanM

max_input_time

Bericht door RyanM » 12 sep 2019, 11:01

Ik maak veel gebruik van het DIVI-thema. De daarin gebruikte themebuilder vraagt om een max_input-time van 180. Ik zie deze variabele niet terug in de php-settings. Deze staat daarentegen wel in de .user.ini, maar dat werkt blijkbaar niet door. Graag hoor ik waar ik de variabele kan aanpassen.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: max_input_time

Bericht door Joris de Leeuw » 13 sep 2019, 14:22

Binnen onze platform is het niet nodig de max_input_time te verhogen. Onze servers zijn meer dan snel genoeg om de binnengekomen data in een fractie van een seconde op een rijtje te zetten.
Het nu al ingestelde maximum van 60 secondes is dus eigenlijk al niet nodig. Zet je het hoger dan verhoog je het risico op overbelasting.

Wel kan je indien nodig de max_execution_time verhogen van PHP. Dat is de daadwerkelijke tijd in secondes dat PHP aan de data mag rekenen. Voornamelijk zeer zware plugins vereisen dat je dit ophoogt voor het daadwerkelijke rekenwerk aan data. Denk hierbij aan het verkleinen/vergroten van een afbeelding. Daar is een server soms wel een aantal secondes mee bezig.

Het kan zijn dat de themebuilder vraagt de max_input_time verhogen omdat ze rekening houden met tragere computers. Dat is bij ons gelukkig niet het geval.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie