Vagrant Box met serverinstellingen antagonist

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
jarno51

Vagrant Box met serverinstellingen antagonist

Bericht door jarno51 » 16 nov 2016, 07:03

Eerst en vooral weet ik niet of dit hier moet staan, of onder technisch.
Dus admin, verplaats het indien nodig. :wink:

Ik had graag mijn local development via VirtualBox en Vagrant gelijk gezet aan de serveromgeving van antagonist.
Zodat deze 1 op 1 gelijk is, en er normaal gezien geen verrassingen bij de deployment naar live.

nu was ik op zoek naar een Vagrant box die de instellingen van antagonist evenaren.
Dat mag PHP5.6 zijn maar ook graag PHP7. Ik weet niet of Antagonist op Nginx of Apache draait? (denk de laatste)
Daarnaast mogen er nog extraatjes in de Vagrantbox zitten, zoals composer, Redish, etc....
Laat ons aannemen als basis de Homestead, maar dan met serverinstellingen van antagonist.

Bestaat er reeds zo'n vagrant box? Zoja waar is deze te vinden?
Zoniet welke raad je me aan?
Voorlopig heb ik homestead (met Nginx) voor Laravel en Scotchbox.io (met Apache) voor de kleine sites.
Iemand enige tips? :?:

Mvg Jarno51

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Vagrant Box met serverinstellingen antagonist

Bericht door Joris de Leeuw » 16 nov 2016, 08:49

Beste Jarno,

Dank voor je technische bericht!

Zojuist heb ik dit voor je bekeken. Om eerlijk te zijn ben ik nog niet bekend ben met Vagrant box en heb ik dit opgezocht. Zover ik kan zien kan je werking het beste vergelijken met iets tussen Docker en een Virtuele Machine in.

Begrijp ik correct dat je een vergelijkbare omgeving wenst in een Vagrant box om je website te testen? Om eerlijk te zijn is dit (software)technisch lastig te evenaren of na te bootsen aangezien het platform van Antagonist geheel anders in elkaar zit.

Het platform van Antagonist is namelijk een managed platform welke compleet is geoptimaliseerd en opgebouwd voor het leveren van snel en betrouwbaar werkt voor het leveren van webhosting voor websites en webwinkels.

Mocht je voor testdoeleinden een eigen omgeving wensen op te zetten zou ik persoonlijk gaan voor een simpele WAMP of XAMP omgeving. Binnen ons platform maken we gebruik van Apache 2.4 in combinatie met een zelf gekozen PHP-versie. Al heb je hiermee niet ons platform, kan je hierdoor toch vooral een PHP omgeving opzetten die vergelijkbaar is met de onze.

Om te kijken welke modules wij voor PHP gebruiken en welke aan staan kan je in DirectAdmin gebruik maken van de PHP-versie optie.

Hopelijk kan dit je verder helpen!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

jarno51

Re: Vagrant Box met serverinstellingen antagonist

Bericht door jarno51 » 17 nov 2016, 11:29

Hallo Joris,

Idd, een vagrantbox is een (commandline) installer voor een virtuele machine te gebruiken via virtualbox (VM ware kan ook)
Via vagrant kan je via commandline de virtuele machine opstarten en beheren (via ssh)
Deze wil je zo dicht mogelijk laten aanleunen tegen de live server.
Vooral php versie, apache/nginx en de geïnstalleerde php modules zijn belangrijk.

Ik werk momenteel met MAMP voor kleinere projecten, maar voor grotere applicaties (via laravel-framework)
Doe je dit best via een virtuele machine, homestead raden ze aan maar die draait op Nginx en niet apache.
Vandaar de vraag.
Ik weet dat je de php versie zelf kan kiezen, idem voor de modules.
En met een phpinfo(); commando krijg je opnieuw de nodige info.

Ik denk dat zelf iets zal moeten zoeken die dicht bij de werkelijkheid ligt.
Toch eens opzoeken zou ik zeggen die vagrant. :mrgreen:

Plaats reactie