Redis installeren

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Lovosdeb

Redis installeren

Bericht door Lovosdeb » 03 feb 2017, 09:26

Ik heb Owncloud lopen op een subdomein. Zij adviseren caching te doen mbv Redis.
Maar via SSH kan ik Redis wel downloaden en uitpakken, maar het commando 'make' bestaat niet. Hoe krijg ik of 'make' actief of hoe kan ik op een andere manier Redis installeren?

Lo van Osch

Elmar Besselink
Antagonist staff

Re: Redis installeren

Bericht door Elmar Besselink » 03 feb 2017, 13:15

Hi Lo,

We bieden webhostingpakketten, specifiek gericht op het hosten van websites. Het webhostingpakket gebruiken voor het opzetten van een eigen cloudomgeving, zoals met ownCloud te realiseren valt, is dus niet iets wat we toestaan of ondersteunen.

Met betrekking tot Redis, op het moment ondersteunt ons platform dat nog niet, vandaar dat het installeren niet slaagt. Wél staat Redis ook op ons wensenlijstje. Op het moment van schrijven is er echter nog geen concrete termijn voor.
Met vriendelijke groet,

Elmar Besselink
Antagonist staff

krazzer

Bericht door krazzer » 04 mei 2017, 09:23

Elmar Besselink schreef:Hi Lo,

We bieden webhostingpakketten, specifiek gericht op het hosten van websites. Het webhostingpakket gebruiken voor het opzetten van een eigen cloudomgeving, zoals met ownCloud te realiseren valt, is dus niet iets wat we toestaan of ondersteunen.

Met betrekking tot Redis, op het moment ondersteunt ons platform dat nog niet, vandaar dat het installeren niet slaagt. Wél staat Redis ook op ons wensenlijstje. Op het moment van schrijven is er echter nog geen concrete termijn voor.
+1 voor Redis!

Is er toevallig momenteel al een termijn te benoemen?

Ik gebruik momenteel APCu voor caching, maar is erg beperkt omdat het maar maximaal 20m bewaard blijft en werkt niet via de command line.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 04 mei 2017, 13:53

Beste Krazzer,

Op dit moment is er nog geen statusupdate. Zodra er meer concreet is over aanvullende caching systemen zullen we dat zeker delen.

Betreffende de werking van APCu is het voordeel dat deze het direct in RAM bewaard, maar als je website zeer lange tijd geen aanvragen heeft zal PHP ruimte vrij maken voor andere informatie. Hoe lang het door APCu wordt onthouden zou naar mijn weten dus vooral afhankelijk dienen zijn of je binnen 20 minuten nog andere bezoekers krijgt naar je website.

Indien het gaat om een zelf gebouwde systeem zou ik APCu in combinatie gebruiken met een andere caching vorm. Door bijvoorbeeld daarnaast gegevens ook langer te bewaren op het filesystem zodat PHP daar op terugvalt en het weer inlaadt in APCu als de gegevens niet meer aanwezig zijn.

Zelf heb ik door deze combinatie met een gebouwde website enorm veel winst in laadsnelheden weten te behalen.

Hopende kan je deze tip nog gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie