ip adres blokkeren op website

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
oudedaf

ip adres blokkeren op website

Bericht door oudedaf » 07 apr 2017, 05:47

Hallo Op mijn website classictruckmarkt.nl bedoeld voor oude vrachtwagens en trucks krijg ik de laatste 2 weken continu advertenties te zien voor homo dates, helaas werkt het "blokkeer persoon" op de site niet meer.

Nu kan ik via .htacces een klein script plaatsen waardoor ik dit handmatig kan invoeren maar 1 maal gedaan en de site werkt gelijk niet meer, ik heb het weer verwijderd en de site doet het weer gelukkig, Heb ik ergens iets fout gedaan denk ik. wie oh wie kan mij daar bij helpen met info?

Alvast bedankt

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: ip adres blokkeren op website

Bericht door Joris de Leeuw » 07 apr 2017, 09:00

Hallo,

Vervelend om te lezen dat je last hebt van ongewenste berichten.

In veel gevallen worden ongewenste berichten door robots toegevoegd op je website. Ze doen dit om spam/reclame te plaatsen voor een bepaalde website.

Wat je in dit geval het beste kunt doen is een Captcha toevoegen aan je website. Hierbij dienen bezoekers een code over te typen om een bericht te kunnen plaatsen. Hierdoor zullen spamrobots minder snel berichten plaatsen op je website.

Voor zelfgebouwde websites kan je beste de tips volgen van:
- https://developers.google.com/recaptcha/old/docs/php
- https://www.phphulp.nl/php/tutorial/bev ... ptcha/619/

Voor WordPress websites wil ik je als tip geven de instructies te volgen van mijn collega Daniël die hij in onze blog heeft beschreven:
https://www.antagonist.nl/blog/2017/03/recaptcha/

Indien je ziet dat alle aanvragen uit een bepaalde land of landen komen kan je deze ook grotendeels blokkeren door een aanpassing in het .htaccess-bestand van je website.

Je kan het .htaccess-bestand van je website bijvoorbeeld aanpassen op de volgende manier:

1. Login in DirectAdmin met je gebruikersnaam en je wachtwoord.
2. Ga onder Your Account naar de File Manager
3. Blader door naar domains → je gewenste domeinnaam → public_html
4. Druk bij het .htaccess bestand op 'edit' of maak deze aan onderaan via 'Create file' functie van de File Manager.
5. Maak je gewenste wijziging. Bijvoorbeeld de volgende als je bezoekers uit Noorwegen en Zweden de toegang tot je website wilt ontzeggen door de volgende code geheel bovenaan op losse regels te plaatsen:

Code: Selecteer alles

GeoIPEnable On
SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE NO BlockCountry
SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE SE BlockCountry
Deny from env=BlockCountry
6. Druk daarna onderaan op 'Save'.

Hopende kan je deze tips gebruiken in het indammen van bezoekers.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

oudedaf

Bericht door oudedaf » 09 apr 2017, 09:05

Hallo Jorus, dat is juist het probleem, dat zit er al op en het bericht wordt willens en wetens geplaatst door degene die via mijn website homo advertenties plaatst voor een voor mij onbekend persoon met huisnummer telefoon en alles er op en eraan om die andere in discrediet te brengen, ik heb inmiddels het ip adres vrijgegeven naar het slachtoffer. maar ik wil juist dit ip adres blokkeren, en deze is al diversde keren gebruikt voor de zelfde laffe acties. Maar mijn ip blocker die ion mijn website is werkt helaas niet, vandaar mijn oproep.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 09 apr 2017, 18:31

Hallo,

Vervelend dat je last hebt van ongewenste berichten van een specifieke bezoeker. In dit geval zal een captcha, die robots tegenhoudt, inderdaad niet helpen. Je zult dan de bezoeker de toegang tot je website moeten ontzeggen.

Wat je kan overwegen, naast het toepassen van moderatie of filtering op inhoud van je website, het IP-adres van de betreffende bezoeker te blokkeren.

Stel je wilt het IP-adres 123.11.12.101 en het IP-adres 239.99.12.102 de toegang ontzeggen tot je website kan je het volgende bovenaan op losse regels toevoegen aan het .htaccess-bestand van je website:

Code: Selecteer alles

order allow,deny
# Deze IP-adressen blokkeren
deny from 123.11.12.101
deny from 239.99.12.102
# De rest mag wel je website op
allow from all
Hopende kan deze tip je verder helpen in het indammen van de berichten van de ongewenste persoon op je website.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

oudedaf

Bericht door oudedaf » 13 apr 2017, 12:56

Dank je wel Joris voor je antwoord bij deze fijne feestdagen alvast.

Mvg Jan

Plaats reactie