MariaDB weigert connectie PDO PHP

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Kevinhoukema1

MariaDB weigert connectie PDO PHP

Bericht door Kevinhoukema1 » 23 jan 2018, 13:52

Hallo,

Ik probeer een website te maken maar elke keer dat ik via PDO een connectie wil maken met het database krijg ik deze melding:

Fatal error: Uncaught PDOException: SQLSTATE[HY000] [1130] Host 's222.webhostingserver.nl' is not allowed to connect to this MariaDB server in /home/deb/domains/website.nl/public_html/php/databaseconfig.php:9 Stack trace: #0 /home/deb/domains/website.nl/public_html/php/databaseconfig.php(9): PDO->__construct('mysql:host=www....', 'deb...', 'Intern9...') #1 /home/deb/domains/website.nl/public_html/php/validate_login.php(3): include('/home/deb/...') #2 /home/deb/domains/website.nl/public_html/intern.php(21): include('/home/deb/...') #3 {main} thrown in /home/deb/domains/website.nl/public_html/php/databaseconfig.php on line 9

De code die ik gebruik :

Code: Selecteer alles

DEFINE("DB_USER", "deb");
DEFINE("DB_PASS", "password!");
	try {
		$db = new PDO(
			"mysql:host=www.website.nl;dbname=deb_intern;",
			DB_USER,DB_PASS);
		$db->setAttribute(
			PDO::ATTR_ERRMODE,PDO::ERRMODE_EXCEPTION);

} catch(PDOExeption $e) {
		echo $e->getMessage();
	}

Uiteraard heb ik prive informatie weg gewerkt.

Van wat ik uit onderzoek heb vernomen moet ik op phpmyadmin een gebruiker moet hebben die dit mag doen, maar alles wat ik probeer wordt geweigert. Ik heb meerdere malen een nieuwe gebruiker geprobeerd aan te maken en de instructies geprobeer van: http://forum.directadmin.com/showthread.php?t=55389. Maar daar wordt " ALTER " geweigert.

Ik zou graag willen weten wat ik moet doen...

Met vriendelijke groet,

Kevin

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: MariaDB weigert connectie PDO PHP

Bericht door Joris de Leeuw » 23 jan 2018, 15:09

Hallo Kevin,

Gezien je hebt weggehaald welke gegevens je gebruikt kan ik je niet precies vertellen waarom dit gebeurt. Graag denk ik wel even met je mee.

De betreffende melding wijst daarbij op dat je geen acties mag uitvoeren met de betreffende gegevens.

Graag wil ik je adviseren de hostname te vervangen door 'localhost' mocht het om een lokale verbinding gaan.
Indien het om een externe verbinding naar de database gaat wil ik je graag adviseren te controleren of het betreffende externe IP-adres toegang heeft tot de database. Hoe je dit kan instellen hebben we beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... base#hosts

Het is daarbij tevens aanbevolen te controleren of je als DB_USER de exacte database gebruiker gebruikt die specifiek bij de database hoort. Zo weet je zeker dat je de juiste rechten hebt.

Mocht je ondanks dit spaak blijven lopen kan je dan alle informatie met ons delen via support@antagonist.nl. Dan helpen we je op deze manier graag nog gericht uitzoeken wat er aan de hand kan zijn.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Kevinhoukema1

Bericht door Kevinhoukema1 » 23 jan 2018, 15:56

Het lijkt er op dat de verandering van hostname naar localhost het probleem verholpen heeft, wat ik een beetje raar vind maar goed als het werkt dan werkt het...

Bedankt voor de hulp.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 24 jan 2018, 10:17

Goed om te lezen dat het aanpassen naar 'localhost' het heeft opgelost.

Indien mogelijk is het ten zeerste te adviseren gebruik te maken van 'localhost'. Technisch gezien hoeft PHP dan geen TCP connectie op te bouwen waardoor de queries naar de database sneller werken.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie