Hoe forumbestanden koppelen an domeinnaaam

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Roy116678

Hoe forumbestanden koppelen an domeinnaaam

Bericht door Roy116678 » 22 mei 2018, 19:45

Hallo allemaal,

ik weet niet zeker of ik in het juiste subforum zit met deze vraag dus mijn verontschuldigingen als dit het geval is. Alleereerst wil ik mij even kort voorstellen. Ik ben Roy (46) en woon in Hilversum. Voor een idealistisch project wil ik graag een PHPBB3 forum realiseren. Probleem is dat ik de ballen verstand heb IT en het jargon daarvan. Ik zie verschillende handleidingen in hoe een website te realiseren maar hoe meer info ik zie des te meer verwarring het bij mij veroorzaakt en meer haren uit mijn hoofd verwijderd worden.

Nu heeft iemand mij geholpen om een PHPBB3 forum te maken en heeft mij daarvan de bestanden gestuurd. Hij heeft het zelf inmiddels erg druk en daarom wil ik vragen of er hier iemand bereid is mij te helpen deze bestanden te koppelen aan de server. Iemand die mij in jip en janneke taal begeleiden kan via een chat terwijl ikzelf dan de handelingen verricht. Zo hoop ik er zelf ook nog wat van op te steken. Ik ben uiteraard zeer dankbaar bij eke hulp die ik krijgen kan. :D

Met vriendelijke groet,

Roy

Reno

Re: Hoe forumbestanden koppelen an domeinnaaam

Bericht door Reno » 23 mei 2018, 16:12

Hee Roy,

Het is heel lastig om zoiets uit te leggen via een chat. Het komt erop neer dat je de bestanden die je gekregen hebt moet uploaden in de FTP van je webhosting pakket. Als het goed is heb je logingegevens gekregen van Antagonist waarmee je kunt inloggen op de FTP van je pakket, met behulp van FileZilla Client bijvoorbeeld.

Je kunt deze link raadplegen voor wat meer informatie: https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... load/start

Je kunt ook nog gebruik maken van de Installatron Application Browser in Direct Admin, die dit proces voor jou automatiseert. Daarin is PHPBB ook beschikbaar.

Overigens zou ik persoonlijk gaan voor MyBB ipv PHPBB, maar dat is vooral eigen voorkeur denk ik.

Roy116678

Re: Hoe forumbestanden koppelen an domeinnaaam

Bericht door Roy116678 » 24 mei 2018, 21:06

Hi Reno, dank voor je reactie, je info en advies,

Ik heb het een en ander aan info gekregen en als deze kom ik er maar niet uit met het toepassen er van. Of ik begrijp de bedoeling van bepaalde handelingen niet of kan ik bepaalde zaken niet vinden. :(
Met MyBB ben ik nog niet bekend. Heb het net reviews daarover gegoogeled en daarin wordt PHPBB helemaal afgemaakt tov MyBB. Met name gebruikersvriendelijkheid.

Ikzelf heb alleen ervaring met PHPBB3. Op zich kan ik daar wel met inrichten redelijk uit de voeten. Maar goochelen met de layout of coderingen is voor mij nog abracadabra zeker met al die IT termen.

Plaats reactie