Foutmelding door MySQL database.

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Melissa

Foutmelding door MySQL database.

Bericht door Melissa » 09 jul 2018, 10:20

Beste Hosting,

Sindskort heb ik alle drie mijn websites (VoedingsDomein, IC-Today.com en SustainFresh) bij jullie ondergebracht en tot mijn spijt heeft 1 website steeds een foutmelding: changeset_post_save_failure

Nu heb ik eindelijk antwoord gekregen van de templatebouwer:

...the reason for the error is indeed because you have reached the size limit for your MySQL database and as such no further writing to it is possible. This problem can be resolved in two ways:

1. You can try to optimize your database, either through our Database Manager or through phpMyAdmin in order to free up space without any data loss.
2. You can remove any unnecessary database entries in order to bring your database space usage down.

-----

Mijn vraag aan jullie om dit op te lossen. Ik heb geen problemen met de website VoedingsDomein en IC-Today, echter door deze fout bij SustainFresh kan ik de template niet veranderen en kan ik dus niet verder.

Graag jullie feedback / dan wel een oplossing.

MVG, Melissa

Reno

Re: Foutmelding door MySQL database.

Bericht door Reno » 09 jul 2018, 17:38

Je kunt in Direct Admin zien hoe groot je databases zijn. Persoonlijk lijkt het me erg sterk dat je aan je limit zit.

WordPress is best heavy, maar ik heb nog nooit een WP site gezien die aan zijn limieten is gekomen wat database-resources betreft, ofwel; dan moet je er écht veel "rotzooi" opgezet hebben. Aangezien je sites een soort portfolio zijn, verwacht ik niet dat ze dusdanig veel capaciteit innemen. Een database kan gerust een paar GB aan data opslaan.

Mocht je er niet uitkomen, kun je beter de support via de mail bereiken omdat ze je dan specifiek kunnen helpen. Indien er iets mis is qua configuratie kunnen zij dat voor je oplossen, anders zul je zelf even moeten nagaan waarom WordPress deze melding geeft (en of het wel degelijk aan de database ligt).

Bijlage, een ss van mijn databases met de omcirkelde een WP installatie, waar al behoorlijk wat zooi in verwerkt is:
Afbeelding

Reno

Bericht door Reno » 09 jul 2018, 17:49

Wat je trouwens zou kunnen proberen is de database in DirectAdmin selecteren en dan de "check"-knop gebruiken. Deze controleert dan jouw tabellen op fouten. Je kunt de desbetreffende database vervolgens met de "repair"-knop repareren.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 09 jul 2018, 18:19

Hallo Melissa,

Het gedrag wijst er op dat er iets technisch mis gaat binnen je website. Zoals Reno aangeeft is het niet gangbaar dat je aan een limiet zit. Mocht je een foutmelding kunnen delen zet dit mogelijk ons al op het goede spoor.

De 'repair' en 'optimize' knoppen zorgen enkel voor een kleine snelle optimalisatie. Deze voeren wij al wekelijks op de achtergrond uit, dus dit hoef je niet per se zelf te doen.
Echte rommel in je database ruimen deze knoppen niet op. Dit is iets waarin je zelf de keuze dient te maken. Gezien wij niet weten wat rommel is en gewenst is. Natuurlijk kan je de support wel mailen voor advies.

Er bestaat echter ook een WordPress plugin die je enorm kan helpen met het sneller en beter maken van je WordPress website. Hoe deze plugin kan worden gebruikt heb ik toegelicht op:
- https://www.antagonist.nl/blog/2017/08/ ... malisatie/
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Reno

Bericht door Reno » 09 jul 2018, 22:10

Joris de Leeuw schreef:
09 jul 2018, 18:19
De 'repair' en 'optimize' knoppen zorgen enkel voor een kleine snelle optimalisatie. Deze voeren wij al wekelijks op de achtergrond uit, dus dit hoef je niet per se zelf te doen.

Dit wist ik ook niet, weer wat geleerd :wink:

Plaats reactie