upload_max_filesize werkt niet door post_max_size

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
robv

upload_max_filesize werkt niet door post_max_size

Bericht door robv » 07 mei 2019, 14:45

Ik zie voor maximale waarde in mijn PHP settings:
post_max_size = 64Mb
upload_max_filesize = 128Mb

Is dat niet een beetje raar?
De upload_max_filesize kan nooit hoger zijn dan de post_max_size.

Ik zou het wel heel tof vinden als de post_max_size ook naar 128Mb kan.
64Mb is mijn geval iets te krap…

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: upload_max_filesize werkt niet door post_max_size

Bericht door Joris de Leeuw » 08 mei 2019, 14:10

Hallo Robv,

Dat is inderdaad een beetje vreemd gekozen. Onze systeembeheerders gaan er naar kijken zodat deze instellingen wat logischer zijn. Dit zodat de maximale waarden van post_max_size en upload_max_filesize gelijk zijn aan elkaar.

Zodra er meer concreet is zal ik dat delen hier op het forum.

Indien je een grotere thema of plugin wil uploaden kan je dat ondertussen ook doen via FTP.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Rengin

Bericht door Rengin » 04 mei 2020, 15:55

Nog nieuws hierover? De post_max_size staat nog steeds op max 64 in mijn opties - terwijl mijn WP thema vraagt om dit op te hogen tot 256.

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Bericht door Hiranthi Herlaar » 07 mei 2020, 16:05

Hoi Rengin,

De post_max_size heeft binnen DirectAdmin bij de PHP Options inderdaad nog een limiet van 64MB ingesteld staan. Wanneer je die limiet toch graag hoger ziet / nodig hebt, kun je dit ook via de .htaccess van de betreffende website instellen.

Je voegt daar dan de volgende reden voor toe aan het .htaccess-bestand:

Code: Selecteer alles

php_value post_max_size 128M
Mocht het toevallig om een WordPress website gaan, kun je er ook voor kiezen de waardes voor post_max_size en/of upload_max_filesize te wijzigen via de wp-config.php. Daar gebruik je dan deze regels voor:

Code: Selecteer alles

define( 'WP_POST_MAX_SIZE', '128M' );
define( 'WP_UPLOAD_MAX_FILESIZE', '128M' );
Via die wegen kun je de waardes overigens volledig naar wens instellen (het hoeft dus niet overeen te komen met de mogelijkheden die bij de PHP Options binnen DirectAdmin weergegeven worden). Houd er wel rekening mee dat wanneer het om erg grote bestanden gaat, de waardes daar op deze manieren wel op aangepast kunnen worden zodat het wel mogelijk is, maar het uploaden via FTP dan alsnog de voorkeur geniet (het via de website uploaden van erg grote bestanden kan namelijk ook flink wat van de resources van je hostingpakket vragen).

Daarnaast raden we het veiligheidshalve af om dit soort instellingen continue hoog te laten staan. Er staat dan immers ingesteld dat het altijd is toegestaan dat dergelijke grote bestanden geüpload kunnen worden.
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Plaats reactie