MySQL replication

Stel hier je vragen met betrekking tot PHP, MySQL, HTML, CSS en JavaScript.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Roy R

MySQL replication

Bericht door Roy R » 27 nov 2020, 11:04

Hoi,

Ik heb een lokale MySQL database draaien waar mijn stroom en gas verbruik vanuit P1 naartoe geschreven worden vanuit een RPi.

Hoe kan ik MYSQL aan de Antagonist kant instellen dat ik mijn lokale database via MySQL replication daar naartoe kan repliceren?
Op die manier kan mijn RPi altijd lokaal zijn gegevens kwijt, maar heb ik de gegevens ook beschikbaar aan de webserver kant, een bijkomend voordeel is dat ik de gegevens op 2 plekken heb staan.

Reno

Re: MySQL replication

Bericht door Reno » 27 nov 2020, 17:36

Volgens mij kan dit niet. Je kunt de configuratie aan Antagonist kant niet wijzigen.

Wat ik destijds voor een evenement deed is een lokale database bijhouden, en een taak schedulen (cronjob) die eens in de zoveel tijd de laatste records in een keer doorzette naar de MySQL server van Antagonist. Als internet dan keer wegvalt is er niks aan de hand, dan gaat die simpelweg met de volgende import mee.

Reno

Plaats reactie