Installeren van een zoekmachine

Plaats hier de topics die niet bij het "Ondersteuning"-gedeelte horen.
henkvdbeukel

Installeren van een zoekmachine

Bericht door henkvdbeukel » 13 apr 2018, 15:14

Ik wil een zoekmachine opzetten op mijn joomla website en begrijp, dat de te onderzoeken content dan geïndexeerd moet worden, waarna de zoekmachine die geïndexeerde content onderzoekt op ingegeven zoektermen.

Maar ik krijg dat nog steeds niet voor elkaar vanwege de volgende problemen:
• Joomla heeft zelf wel een zoekmachine faciliteit ingebakken, maar het zoekbereik daarvan is beperkt tot de webpagina’s en neemt niet de inhoud van aan die pagina’s gehangen documenten mee.
• Custom Search Engine (CSE) van Google schijnt wel zo in te stellen te zijn, dat hij niet het hele internet afzoekt, maar volgens mij krijg je dan nog wel regelmatig advertenties of sites van buiten je website content (tenzij ik dat misschien niet goed ingesteld heb).
• Het lukte mij niet om JiFile te installeren, doordat hij bepaalde bestanden/mappen/libraries niet kon vinden en Antagonist vertelde mij, dat men die niet had.

Ik heb al die ook te doorzoeken aangehangen documenten (meestal pdf) bij elkaar in een afzonderlijke map staan, die dan naar ik begreep geïndexeerd moet worden (of af en toe na toevoegen van nieuwe documenten).

1. Kent iemand een zoekmachine programma, dat ik voor dit doel kan installeren?
2. Doe ik misschien iets fout met Google CSE en kan ik dat zo instellen, dat het echt alleen de content van de website doorzoekt?
3. Of moet ik zelf met script zo’n zoekmachine maken? Ik meen te herinneren, dat je jaren geleden diverse “eigen bouwsel” scripts op internet kon vinden. Zijn die nu misschien verdrongen door Google CSE en JiFile?

Mvrgr, Henk

Plaats reactie