CRM installeren

Plaats hier de topics die niet bij het "Ondersteuning"-gedeelte horen.
Plaats reactie
mixpack

CRM installeren

Bericht door mixpack » 14 mar 2018, 23:48

hoi,

Ik zit erover te denken om sites naar Antagonist te halen en deze vraag heeft daar helemaal niets mee te maken, maar ik zie dat hier veel techneuten zitten, dus ik dacht dat jullie misschien dit ook doen.

Ik wil een CRM (als Sugar, Vtiger oid) installeren op mijn schijfruimte voor een klant. Ik draai meestal WP sites en deze klant heeft ook een WP site MU (subsdirectories, geen subdomains). Op een aantal van deze websites zullen contactformulieren zijn die moeten gekoppeld worden aan het CRM zodat klantgegevens direct in een systeem binnenkomen. Maar ook moet het zo zijn dat de winkels (niet alle sites) klantgegevens uit het CRM kunnen halen.
Kan dat?

Ik dacht aan een map in de rootmap dus mijndomein.com/mijncrm en dit ook bereikbaar te maken via crm.mijncomein.com maar is dat handig?

Wat is een goede plek voor het CRM? En waarom zou je hier voor kiezen?

Thanks!

hiranthi
Antagonist staff

Re: CRM installeren

Bericht door hiranthi » 18 mar 2018, 11:24

> Wat is een goede plek voor het CRM? En waarom zou je hier voor kiezen?

Ik zou het zelf ook in een submap of subdomein neerzetten. Een subdomein zou daarin URL-technisch mijn voorkeur hebben (dus in DirectAdmin als subdomein toevoegen), maar dat is puur een persoonlijke voorkeur (qua mappenstructuur op de FTP staat het op dezelfde plek). Het geeft je daarnaast de mogelijkheid om de webalizer statistieken + error-log specifiek voor dat subdomein te bekijken. Wat naast een voorkeur in de URL-structuur (bij mij dan ;-) ) handig kan zijn.

Je zou SugarCRM / vtiger overigens met behulp van installatron kunnen installeren (ook via DA). Scheelt je tijd. Met betrekking tot de contactformulieren (hoe die integratie gaat) is het afhankelijk van wat je gebruikt en of hier al een pasklare oplossing voor bestaat in combinatie met selfhosted CRM oplossingen. Als deze met Zapier kan integreren (de CRM die gebruikt gaat worden), dan kan je het voor de meest bekende formulierplugins via die weg koppelen.
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

mixpack

Bericht door mixpack » 25 mar 2018, 09:56

hoi Hiranthi,

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht zelf ook aan subdomein en je statistieken opmerking heeft me overtuigd.

het CRM waar mijn klant aan denkt, is niet rechtstreeks via Zapier te integreren, maar waarschijnlijk wel via een omweg. Ik ga nog even kijken of het verstandig is om een minder bekend crm te nemen ipv Sugar/vTiger.

hiranthi
Antagonist staff

Bericht door hiranthi » 27 mar 2018, 14:34

> Ik ga nog even kijken of het verstandig is om een minder bekend crm te nemen ipv Sugar/vTiger

Goed bekijken wat voor ondersteuning er geboden wordt, welke uitbreidingsmogelijkheden zijn (en gaan komen) en uiteraard of het CRM past bij de uiteindelijke gebruiker (je klant) is zeker niet onverstandig :)

Succes met het uitzoeken en opzetten!
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Plaats reactie