Verhuizen of niet...

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
Mirrie

Verhuizen of niet...

Bericht door Mirrie » 14 jan 2018, 21:56

Ik heb een website bij een andere host.
Dit is een Joomla! website die sinds de laatste update in september nog wel te bezoeken is maar ik kan niet meer in de back-end komen. Er was geen back up dus ik kon er niks meer mee.

Nu word mijn website op dit moment opnieuw gebouwd in WordPress en wil ik verhuizen naar Antagonist.
Mijn hosting van Joomla! loopt nog tot eind april.
Mijn domeinnaam loopt nog tot eind maart bij deze host.

Is het mogelijk om mijn nieuwe website direct bij jullie onder te brengen zonder deze te hoeven verhuizen?
Anders moet ik nu daar alles omzetten naar WP etc voor 3 maanden en dan verhuizen...het lijkt mij "verhuistechnisch makkelijker als het direct bij antagonist komt dan maarrrrrr....ik heb er weinig verstand van dus ik kan het wel logisch vinden maar dat wil niet zeggen dat het logisch is in website-land...

Mirrie

Re: Verhuizen of niet...

Bericht door Mirrie » 14 jan 2018, 21:59

ik neem aan dat de oude eerst "uit de lucht moet zijn" voordat de andere de lucht in kan...

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Verhuizen of niet...

Bericht door Joris de Leeuw » 15 jan 2018, 11:54

Hallo Mirrie,

Fijn om te lezen dat je overweegt je website bij Antagonist onder te brengen. Graag denk ik met je mee hoe je dit het beste kunt doen.

Het is mogelijk om alvast met het hostingpakket bij Antagonist aan de slag te gaan, voordat de domeinnaam naar ons is verhuisd. Je kunt dit doen door bij de bestelling van je hostingpakket bij Antagonist geen verhuiscode op te geven voor je domeinnaam. De verhuizing zal dan nog niet uitgevoerd kunnen worden, maar het hostingpakket wordt wel alvast aangemaakt. Dit geeft je de mogelijkheid om de nieuwe WordPress website alvast bij ons op te bouwen terwijl de Joomla website nog even door blijft werken bij de vorige partij.

Op onze website is een handleiding te vinden over het alvast gebruiken van het hostingpakket, als de domeinnaam hier nog niet naar verwijst. In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je verbinding kunt maken via FTP en hoe je de website alvast kunt bekijken:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/domain/general/hosts

Veel tips hoe je daarbij het beste kan verhuizen is ook toegelicht op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/domain/transfer/steps

Nadat de WordPress website bij ons naar wens werkt voer je alsnog de verhuiscode in. Je domeinnaam zal dan binnen enkele uren via Antagonist gaan werken.

Het is aanbevolen dit alles te doen (ruim) voordat je diensten bij de vorige partij verlopen. Dit zodat je niet een opgeheven domeinnaam hebt. Enkel actieve domeinnamen kunnen namelijk worden verhuisd.

Hopelijk kan deze tips je verder helpen!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie