CMS zonder VPS: 'Zend OPcache API is restricted by "restrict_api" configuration directive'

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
freektewater

CMS zonder VPS: 'Zend OPcache API is restricted by "restrict_api" configuration directive'

Bericht door freektewater » 07 apr 2018, 22:44

Hallo Antagonist,

Bij mijn huidige webhosting-partij (geen VPS) krijg ik deze foutmelding als ik mijn CMS bewerk: 'Zend OPcache API is restricted by "restrict_api" configuration directive'. De webhosting-partij stelt, dat ik dat niet mag aanpassen ivm veiligheid van de andere virtuele servers. Ik kan mijn CMS dus helemaal niet gebruiken bij deze club :(

Als ik overstap naar Antagonist VPS, kan / mag ik dan wel die restrictie verwijderen..? Zo ja, hoe doe ik dat..?

Alvast bedankt,

Freek

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: CMS zonder VPS: 'Zend OPcache API is restricted by "restrict_api" configuration directive'

Bericht door Joris de Leeuw » 09 apr 2018, 09:51

Beste Freek,

De restrict_api optie van OpCache staat bij ons uit dus op dit punt zal je CMS bij ons kunnen werken.

De betreffende restrict_api optie is binnen ons platform niet nodig omdat elke klant in een container werkt. Hierdoor is het op geen enkele manier mogelijk de data van andere klanten uit te lezen en zij dit soort extra restricties in PHP overbodig. Daarnaast kan je door de opzet van ons platform zelf allerlei instellingen van PHP aanpassen.

Meer informatie over het wijzigen van instellingen van PHP is tevens te vinden op: https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... p-selector
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie