SSL/TLS certificaten van 'Let's Encrypt'

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
ASS-Ware
Contacteer:

Re: SSL/TLS certificaten van 'Let's Encrypt'

Bericht door ASS-Ware » 02 jun 2017, 11:06

Ik had een LE certificaat, geldig tot 1 juni.
Nu staat er een nieuwe op die geldig is van 20 april tot 19 juli.
Vreemd ...
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

emiel
Contacteer:

Bericht door emiel » 02 jun 2017, 13:10

Zoiets had ik laatst ook. Ik denk dat de LE certificaten al waren aangevraagd terwijl de andere nog actief was.

Daniël Langela
Antagonist staff

Bericht door Daniël Langela » 02 jun 2017, 14:05

emiel schreef:Zoiets had ik laatst ook. Ik denk dat de LE certificaten al waren aangevraagd terwijl de andere nog actief was.
Dit klopt inderdaad! Wij scannen continu op certificaten die dreigen te verlopen. We vragen dan ruim van te voren een Let's Encrypt certificaat aan en stellen deze 'onder water' alvast in.

Het moment dat je geldige certificaat verloopt wordt het Let's Encrypt certificaat zonder vertraging actief. Zo voorkom je een beveiligingswaarschuwing.
Met vriendelijke groet,

Daniël Langela
Antagonist staff

Gerritb

Bericht door Gerritb » 10 nov 2017, 16:51

Joris de Leeuw schreef:
10 apr 2017, 15:05

UPDATE:
Betreffende CAA-records heeft DirectAdmin inmiddels naar onze suggestie geluisterd. Dit zal worden toegevoegd in een nieuwere versie van DirectAdmin: https://www.directadmin.com/features.php?id=1932

Zodra de CAA-records op een betrouwbare manier geïmplementeerd is in DirectAdmin zullen we kijken hoe we deze functionaliteit kunnen uitrollen naar onze klanten. Ik zal dus nog een status-update posten.
Wat is de status van CAA bij Antagonist?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 14 nov 2017, 13:48

CAA-records zijn op de achtergrond in DirectAdmin nu inmiddels vanuit de makers van DirectAdmin beschikbaar. Echter om dat CAA-records daadwerkelijk te laten werken zijn ook nog wijzigingen nodig aan onze drie nameservers.

Deze wijzigingen staan voor in de planning, echter is er nog geen concrete datum beschikbaar wanneer dit wordt uitgevoerd. Zodra er meer concreet is zal ik dat natuurlijk hier delen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Gerritb

Bericht door Gerritb » 15 nov 2017, 07:09

Dank voor de update Joris.

bartgrefte

Bericht door bartgrefte » 07 aug 2018, 17:30

iranl schreef:
30 jan 2017, 17:02
Bij deze plaats ik mijn oplossing voor Let's Encrypt voor zowel oude (zonder SSH) als nieuwe hostingpakketten.
Maakt gebruik van hetzelfde LE script als de oplossing van Notify eerder in dit topic, maar is wat eenvoudiger van opzet en alleen gericht op automatische renewal.

Instructies (in +- 15 minuten te doen):
-Download deze zip van Google Drive: https://drive.google.com/file/d/0B3k06T ... hrM0U/view (klik rechtsbovenin op het pijltje om te downloaden)
-Pak de ZIP ergens uit
-Volg de instructies in README.pdf (Zo platform/software onafhankelijk en eenvoudig als ik het kon verzinnen)
Excuus voor de kick, maar aangezien Let's Encrypt sinds een paar maanden wildcard-certificaten aanbied, is er een nieuwere versie van bovenstaande oplossing die wildcard-certificaten kan aanvragen?

Plaats reactie