DNSSEC

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
Abraham54
Contacteer:

DNSSEC

Bericht door Abraham54 » 08 okt 2020, 08:39

Op Vimexx kan ik DNSSEC niet activeren, omdat
a) mijn domein niet bij Vimexx is geregistreerd
b) ik een CDN gebruik

Geldt dat ook hier?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: DNSSEC

Bericht door Joris de Leeuw » 08 okt 2020, 15:03

Als je domein bij een derden is geregistreerd en een CDN gebruikt zou je webhost geen invloed moeten hebben op DNSSEC. Dat is iets tussen de plek waar je domeinnaam is geregistreerd en CDN.

Dus mijn antwoord is bij voorbaat al niet sluitend.

Wel kan ik je aangeven dat wij geheel kosteloos en automatisch DNSSEC voor domeinnamen die via Antagonist zijn geregistreerd en gebruik maken van onze nameserevers. De werking van het zeer complexe DNSSEC is namelijk geheel bij Antagonist geautomatiseerd zodat je zeker weet dat dit correct werkt en je zelf niet in zeer complexe materie hoeft te duiken.

Op dit moment ondersteunen we nog niet DNSSEC van domeinnamen via derden. Mede omdat we niet kunnen garanderen dat dit goed werkt. Bij incorrecte DNSSEC kan namelijk je gehele domeinnaam onbereikbaar worden.

Echter gezien jij hier gebruik maakt ook van een CDN bij een derden als een andere registry vallen wij hier buiten beschouwing. De webbezoekers komen immers als eerste op het CDN uit en niet op de webhost. Je zou dan met het CDN en waar je domein geregistreerd is dienen kort te sluiten of het mogelijk is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 10 okt 2020, 14:44

Mijn domein zit bij Maxnet.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 12 okt 2020, 10:13

Dan kan je het beste tussen Maxnet en je CDN kortsluiten wat er mogelijk is. Een hoster zou daar geen invloed op moeten hebben gezien de nameservers normaliter dan naar het CDN verwijzen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie