SSL/TLS certificaten van 'Let's Encrypt'

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
smitzal

Re: SSL/TLS certificaten van 'Let's Encrypt'

Bericht door smitzal » 15 feb 2016, 16:35

Ik heb hier ook wel belang bij.

Ik zie nu hier staan:
http://www.directadmin.com/versions.php ... n=1.500000

dat let's encrypt automated installs in deze versie wordt opgenomen en de release staat op verwacht 20 feb.

BianCionaa
Contacteer:

Bericht door BianCionaa » 15 feb 2016, 18:11

Oke mooi, maar dan moet Antagonist wel bereid zijn om te updaten of de plugin zelf toevoegen...

Bragra
Contacteer:

Bericht door Bragra » 18 feb 2016, 09:43

Voor mensen die alvast 'Let's Encrypt' willen gebruiken voor hun domein en niet kunnen wachten kunnen het volgende script misschien gebruiken: https://github.com/sjerdo/letsencrypt-directadmin

bertil

Bericht door bertil » 21 feb 2016, 14:25

De nieuwe directadmin met deze functie is uit.
Nu hopen dat deze geïnstalleerd en aangezet wordt :D
http://www.directadmin.com/features.php?id=1828

donool

Bericht door donool » 22 feb 2016, 17:51

Hoop ook dat we hier gebruik van kunnen/mogen gaan maken!

Bart Mekkes
Antagonist staff

Bericht door Bart Mekkes » 23 feb 2016, 13:01

Hallo Allen!

We begrijpen dat Let's Encrypt op dit moment zeer in de aandacht is.

Echter is het bruikbaar maken hiervan niet zo eenvoudig als het zetten van een vinkje in de laatste versie van DirectAdmin. Onder water zijn er veel technische haken en ogen, waardoor we dit niet zomaar in kunnen schakelen in de huidige vorm. Als we dit wel willen gaan aanbieden, doen we dat graag ook direct goed, en dat kan nu simpelweg nog niet.

We zijn op dit moment bezig om in kaart te brengen wat de mogelijkheden en moeilijkheden zijn voor het gebruik van Let's Encrypt bij Antagonist. Je mag er dus gerust van uitgaan dat dit van ons gepaste prioriteit en aandacht krijgt. Voor sluitende antwoorden, beloftes of garanties is het echter nog te vroeg.
Met vriendelijke groet,

Bart Mekkes
Antagonist staff

smitzal

Bericht door smitzal » 23 feb 2016, 20:32

Bart Mekkes schreef:Hallo Allen!
niet zo eenvoudig als het zetten van een vinkje
Nee, .. een radiobutton.

Maar zonder gekkigheid, mooi dat jullie hierop reageren en er positief tegenover staan. Ik wacht rustig af.

donool

Bericht door donool » 24 feb 2016, 21:20

Super dat er naar gekeken wordt! Zou het pakket helemaal compleet maken! :D :D :D :D 8) 8) 8) 8) 8)

janpeeters

Bericht door janpeeters » 08 mar 2016, 14:50

Ik kreeg net het volgende bericht van Bart Mekkes:
We hebben gekeken naar de mogelijkheden om dit te implementeren, maar ik ben bang dat dit op het moment nog niet mogelijk is. De ondersteuning binnen o.a. DirectAdmin is hier helaas nog niet voldoende betrouwbaar voor, en dit is geen techniek die we half willen implementeren en vervolgens maar gedeeltelijk kunnen ondersteunen. Daarom wordt er voorlopig afgezien van het beschikbaar maken van Let's Encrypt vanuit DirectAdmin.
Dan is iedereen op de hoogte. Mocht iemand weten of en hoe het mogelijk is via de nieuwe SSH verbinding dan zou ik dat graag te weten komen.

Baggeraar

Bericht door Baggeraar » 08 mar 2016, 18:33

Ook hier interesse. 8)

Bragra
Contacteer:

Bericht door Bragra » 08 mar 2016, 19:03

Baggeraar schreef:Ook hier interesse. 8)
janpeeters schreef:Mocht iemand weten of en hoe het mogelijk is via de nieuwe SSH verbinding dan zou ik dat graag te weten komen.
Hallo hallo,

Ik had al een tijdje geleden deze oplossing gepost om zo een certificaat aan te kunnen vragen, weet niet of je dit geprobeerd hebt of er overheen hebt gelezen. Echter kan je dit NIET draaien op de servers van Antagonist omdat je SUDO nodig hebt maar even een lokale Ubuntu (of andere linux) machine nodig om het volgende script uit te voeren. Als er interesse is wil ik wel een kleine tutorial schrijven mocht dat gewenst zijn om zo je SSL certificaten aan te vragen.
Bragra schreef:Voor mensen die alvast 'Let's Encrypt' willen gebruiken voor hun domein en niet kunnen wachten kunnen het volgende script misschien gebruiken: https://github.com/sjerdo/letsencrypt-directadmin
Jammer dat het niet stabiel draait op de servers van Antagonist, ik hoop alsnog dat Antagonist het zo spoedig mogelijk kan aanbieden want zo wordt het internet er wel een stuk veiliger op als er meer websites SSL krijgen.

emiel
Contacteer:

Bericht door emiel » 08 mar 2016, 19:59

Ik heb zelf een tweetal domeinen voorzien van (gratis) certificaten van startssl.com. Zijn certificaten van Let's Encrypt beter of maakt dit niks uit?

Bragra
Contacteer:

Bericht door Bragra » 08 mar 2016, 22:54

emiel schreef:Ik heb zelf een tweetal domeinen voorzien van (gratis) certificaten van startssl.com. Zijn certificaten van Let's Encrypt beter of maakt dit niks uit?
Die certificaten van startssl zijn uit m'n hoofd 1 jaar geldig en makkelijker aan te vragen, de certificaten van Let's Encrypt zijn makkelijk aan te vragen minst het geïnstalleerd is op de server als commando, anders is het een groot drama omdat de request niet via een email bevestiging loopt maar via een linkje met bepaalde tekst

Ook zijn de certificaten van Let's Encrypt maar 90 dagen geldig maar het is geen probleem als je de commands maar hebt :/

Maar afwachten tot Antagonist het introduceert en dan is het een piece of cake :D

golabs

Bericht door golabs » 11 mar 2016, 11:21

Bart Mekkes schreef:We zijn op dit moment bezig om in kaart te brengen wat de mogelijkheden en moeilijkheden zijn voor het gebruik van Let's Encrypt bij Antagonist. Je mag er dus gerust van uitgaan dat dit van ons gepaste prioriteit en aandacht krijgt. Voor sluitende antwoorden, beloftes of garanties is het echter nog te vroeg.
Goed om te lezen dat Antagonist hiermee bezig is! Ik zou het wel graag op een overzichtelijke termijn op de roadmap willen zien staan. Ben nu namelijk bezig om te overwegen een andere host te zoeken die dit al wel ondersteund. Ik betaal namelijk liever jullie voor een uitgebreider pakket (qua systeem resources) dan dat ik geld over de balk gooi voor SSL certificaten...

Btw - prijstechnisch heb ik mijn SSL certificaten al een tijdje via SSLs geregeld maar daar wil ik graag (vanwege de totale kosten voor de ruim 20 certificaten, ook al zijn ze bij SSLs relatief goedkoop) voor het moeten vernieuwen van de certificaten vanaf. Antagonist gaat met de implementatie van Let's Encrypt! support zeker meer aan mij verdienen in de vorm van een veel uitgebreider pakket ;)

ehsander
Contacteer:

Bericht door ehsander » 11 mar 2016, 11:57

@Antagonist, hoe staat het hiermee? Ben benieuwd!

Plaats reactie