Nameservers

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
Krisvdb

Nameservers

Bericht door Krisvdb » 14 okt 2016, 19:18

Hallo

Momenteel zit mijn hosting en domeinnam bij 2 verschillende partijen. Jullie aanbod charmeert me wel. Mag ik er van uitgaan dat wanneer ik naar jullie overstap, totdat de bestaande website is overgezet , de nameservers naar de bestaande hosting provider kan laten verwijzen ?

Mvg

emiel
Contacteer:

Re: Nameservers

Bericht door emiel » 15 okt 2016, 20:50

Hi Kris. Nameservers kunnen inderdaad worden aangepast. Zelf heb ik dit gedaan omdat ik een aantal domeinnamen te koop heb staan bij Undeveloped waar je ook de nameservers voor moet aanpassen.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 17 okt 2016, 15:08

Beste Kris,

De oplossing van Emiel kan je inderdaad gebruiken.

Het is ook mogelijk om alvast met het hostingpakket aan de slag te gaan, voordat de domeinnaam naar het pakket verwijst. Je kunt dit gebruiken door bij de bestelling van een extra domeinnaam geen verhuiscode op te geven. De verhuizing zal dan nog niet uitgevoerd kunnen worden, maar het domeinnaam wordt dan wel in het hostingpakket aangemaakt. Hierdoor kan je van te voren alles al klaarzetten en testen, voordat je domeinnaam daadwerkelijk via Antagonist gaat werken.

Je kan je domeinnaam dan alvast testen, alsware deze via Antagonist werkt, via onze Alvast Online service:
- http://www.alvast-online.nl/

Op onze website is tevens een handleiding te vinden over het alvast gebruiken van het hostingpakket, als de domeinnaam hier nog niet naar verwijst. In deze handleiding wordt uitgelegd hoe je verbinding kunt maken via FTP en hoe je de website alvast kunt bekijken:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/domain/general/hosts

Nadat je alles hebt getest en alles naar wens staat kan je alsnog de verhuiscode voor je domeinnaam invullen, waarna je domeinnaam naar Antagonist verhuist.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Krisvdb

Bericht door Krisvdb » 17 okt 2016, 19:54

Beste Joris

Bedankt voor de reactie.

Kan je misschien nog even verduidelijken hoe jullie met de Intracomm. BTW omgaan ?
Ik zie namelijk nergens een veld waarin het BTW nummer kan worden aangegeven, noch een verrekening in het bestelproces. ( ik ben misschien niet ver genoeg in het bestelproces doorgegaan . )

waarvoor dank ..

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 18 okt 2016, 07:09

Betreffende de BTW is het verleggen voor Europese bedrijven welke niet in Nederland zijn gevestigd mogelijk. Vanwege de intracommunautaire belastingvrijstellingsregels rekenen wij dan geen btw, maar dien je dit als bedrijf zelf af te dragen.

Mocht je btw-nummer niet bij ons bekend zijn dan kan je deze doorgeven via support@antagonist.nl. We zullen dan je btw-nummer via het Europese systeem VIES controleren en daarna toevoegen in Mijn Antagonist.

Let op: Dit is enkel voor bedrijven met een btw-nummer buiten Nederland, maar binnen de Europese Unie.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

paulb

Bericht door paulb » 23 feb 2017, 11:30

Joris de Leeuw schreef: (...)

Je kunt dit gebruiken door bij de bestelling van een extra domeinnaam geen verhuiscode op te geven. De verhuizing zal dan nog niet uitgevoerd kunnen worden, maar het domeinnaam wordt dan wel in het hostingpakket aangemaakt. Hierdoor kan je van te voren alles al klaarzetten en testen, voordat je domeinnaam daadwerkelijk via Antagonist gaat werken.

(...)

Nadat je alles hebt getest en alles naar wens staat kan je alsnog de verhuiscode voor je domeinnaam invullen, waarna je domeinnaam naar Antagonist verhuist.
Geldt dit, behalve voor het toevoegen/verhuizen van een extra domeinnaam, ook voor nieuwe klanten? M.a.w. kan ik bij het plaatsen van een nieuwe bestelling (hosting+domein) de verhuiscode ook op deze manier overslaan, eerst alles uploaden en zover mogelijk migreren, en het domein pas daarna?

(Dan nog zal ik het domein al wel verhuizen voordat de nieuwe site live gaat, en de DNS nog even naar de oude hosting laten verwijzen, zodat we live kunnen gaan door enkel de DNS bij te werken. Maar door dit direct bij bestelling te doen is het moment van DNS wijziging lastig te timen.)

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 23 feb 2017, 19:00

Hallo Paul,

Dank voor je reactie! Graag beantwoord ik nog je aanvullende vraag!
paulb schreef:
Joris de Leeuw schreef: Geldt dit, behalve voor het toevoegen/verhuizen van een extra domeinnaam, ook voor nieuwe klanten? M.a.w. kan ik bij het plaatsen van een nieuwe bestelling (hosting+domein) de verhuiscode ook op deze manier overslaan, eerst alles uploaden en zover mogelijk migreren, en het domein pas daarna?
Ja, dit is inderdaad mogelijk. Door geen verhuiscode in te voeren stel je de daadwerkelijke verhuizing van een domeinnaam uit. Zo kan je ondertussen al alles naar wens inrichten, indelen en testen.

Mocht je hierover nog specifieke vragen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. We helpen je graag!
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie