MX-records

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
arjanr

MX-records

Bericht door arjanr » 20 mar 2017, 19:31

Hoi,

Ik overweeg een account (pakket SLIM) te nemen voor mijn e-mail (op domein). Ik heb (nog) geen belang voor het hosten van een website. Klopt het dat slechts één MX-record wordt gebruikt? Is het mogelijk om meer MX-records toe te voegen?

Waar wordt de e-mail bewaard? Is dat op jullie eigen servers?

Met vriendelijke groet,

Arjan

ASS-Ware
Contacteer:

Re: MX-records

Bericht door ASS-Ware » 20 mar 2017, 20:10

arjanr schreef:Hoi,

Ik overweeg een account (pakket SLIM) te nemen voor mijn e-mail (op domein). Ik heb (nog) geen belang voor het hosten van een website. Klopt het dat slechts één MX-record wordt gebruikt? Is het mogelijk om meer MX-records toe te voegen?
Ja, je kunt meerdere MX records toevoegen, maar dan moet je er wel voor zorgen dat de servers achter die andere MX records mail op jouw domein accepteren.
arjanr schreef: Waar wordt de e-mail bewaard? Is dat op jullie eigen servers?
Als de mail op het standaard mail.domeinnaam.ext MX record aankomt, dan wordt het inderdaad opgeslagen op een mailserver van Antagonist en wel in je eigen pakket.

Mocht het je alleen maar om mail gaan, dan kun je nog overwegen om alleen de domeinnaam af te nemen en die te koppelen aan GMail of Outlook.Com (of andere partijen) om veel mail op te kunnen slaan en op eigen domein te kunnen mailen.
Scheelt weer in de kosten.

Eventueel kun je dit via een reseller doen, mocht je zelf niet weten hoe dit moet.
Bye,
Arjan.

Despite the cost of living, have you noticed how it remains so popular ?

arjanr

Bericht door arjanr » 20 mar 2017, 20:50

ASS-Ware schreef:
arjanr schreef:Hoi,

Ja, je kunt meerdere MX records toevoegen, maar dan moet je er wel voor zorgen dat de servers achter die andere MX records mail op jouw domein accepteren.
Oké, ik bedoelde dan wel de servers van Antagonist. Ik bedoel meerdere MX-records ivm met eventueel uitval van een server.
ASS-Ware schreef:
arjanr schreef: Waar wordt de e-mail bewaard? Is dat op jullie eigen servers?
Als de mail op het standaard mail.domeinnaam.ext MX record aankomt, dan wordt het inderdaad opgeslagen op een mailserver van Antagonist en wel in je eigen pakket.

Mocht het je alleen maar om mail gaan, dan kun je nog overwegen om alleen de domeinnaam af te nemen en die te koppelen aan GMail of Outlook.Com (of andere partijen) om veel mail op te kunnen slaan en op eigen domein te kunnen mailen.
Scheelt weer in de kosten.

Eventueel kun je dit via een reseller doen, mocht je zelf niet weten hoe dit moet.
Ja is duidelijk. Overigens is dat niet mijn keus en blijf ik toch liever weg bij dergelijke partijen. Zoek dus eigenlijk mailruimte van een beetje omvang (enkele GB's), betrouwbaar en veilig. In die zin kijk ik naar Antagonist. Geeft mij wel een goede indruk.

Groeten! Arjan

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 20 mar 2017, 21:07

arjanr schreef:Oké, ik bedoelde dan wel de servers van Antagonist. Ik bedoel meerdere MX-records ivm met eventueel uitval van een server.
Ik denk dat ze dat zelf al gecovered hebben, ik heb nog nooit een email gemist en ik ben al 10 jaar klant.
Wellicht schakelen ze direct een mailserver in, mocht er een mailserver onherstelbaar defect raken, maar dat weet ik niet.
Wellicht draaien alle servers virtueel en hebben ze high availability geconfigureerd, wie zal het zeggen?
arjanr schreef:Zoek dus eigenlijk mailruimte van een beetje omvang (enkele GB's), betrouwbaar en veilig. In die zin kijk ik naar Antagonist. Geeft mij wel een goede indruk.
Goede keus.
Bye,
Arjan.

ASS-Ware
Contacteer:

Bericht door ASS-Ware » 20 mar 2017, 21:11

En mocht je voorlopig genoeg hebben aan 1GB storage voor 25 euro ex BTW per jaar (inc domeinnaam), dan zou je gebruik kunnen maken van mijn reseller dienst bij Antagonist.
Bye,
Arjan.

Plaats reactie