pakket upgrade vragen

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
westell

pakket upgrade vragen

Bericht door westell » 31 jul 2017, 10:11

Beste mensen,
Sinds een paar jaar heb ik een alles-in-1 unlimited pakket + een betaald SSl-certificaat. Van Antagonist is er het aanbod om met korting te upgraden en eindelijk heb ik tijd om hier naar te kijken. Wat mijn particuliere website betreft komen alleen Slim- en Plus in aanmerking voor upgrade. Het roept wat vragen op. Maar eerst wat meer info over mijn gebruik.

Ik heb vooral een galerie actief lopen met hierop afbeeldingen van mijn kunstactiviteiten: schilderwerk en muziek met filmpjes die linken naar mijn youtube-kanaal.
Hiernaast heb ik nog 2 mappen met eenvoudige Joomla sites (via Installatron), die momenteel niet online zijn, maar die ik nog niet wil verwijderen en 2 mappen met Flash-sites. Al met al neemt dit nu zo'n 2,5 GB schijfruimte in beslag. Qua schijfruimte heb ik dus niet veel noten op mijn zang.
Het bezoekersverkeer is rustig.
Als ik een nieuwe site wil maken, dan gebruik ik hiervoor een subdomein.

Vanwege mijn bescheiden internet-bestaan neig ik naar een upgrade van het Slim-pakket. Maar ik heb ook gekeken naar de verschillen met Plus. De schijfruimte lijkt mij geen item en de CPU is allebei 1 core, waarvan ik begrijp dat dit een verbetering is in snelheid t.o.v. een gedeelde CPU. De backup-service lijkt mij ook voldoende met Slim.

Tot zover mijn gedachten over een pakketkeuze. Nu mijn vragen.

1. Het geheugen verschilt duidelijk: In mijn huidige pakket is het gedeeld en Slim biedt 512 MB. Plus biedt 2x zo veel als Slim. Wat merk ik hiervan op mijn website?

2. Voordat Antagonist begon met gratis SSL te bieden, heb ik een betaald certificaat afgenomen. Dit loopt nog 2 jaar, omdat ik een 3 jaarscontract heb lopen voor mijn website. Maar heb ik dit wel nodig? Is een gratis Basis SSL eigenlijk wel voldoende voor mij? Ik doe niet aan verkoop of iets commercieels.

Nou, dat is het zo ongeveer bij elkaar. Graag hoor ik wat suggesties om mij te helpen een keuze te maken.
Bij voorbaat alvast dank.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: pakket upgrade vragen

Bericht door Joris de Leeuw » 31 jul 2017, 14:05

Beste Westell,

Dank voor je bericht op ons forum! Graag beantwoord ik je vragen punt voor punt.
1. Het geheugen verschilt duidelijk: In mijn huidige pakket is het gedeeld en Slim biedt 512 MB. Plus biedt 2x zo veel als Slim. Wat merk ik hiervan op mijn website?
Het Slim-pakket en Unlimited pakket zijn qua snelheid met elkaar vergelijkbaar. Indien je upgrade naar het Slim-pakket, wat vanuit een Unlimited pakket zelfs kosteloos is, zul je daarbij specifiek toegang krijgen tot de functionaliteiten van ons nieuwe platform.

Hierdoor kan je kosteloos gebruik maken van onze periodieke backups en tevens krijg je toegang tot SSH, wat we speciaal voor techneuten bieden.

De upgrade naar Plus (of Pro) is daarbij vooral interessant als je website enorm veel bezoekers ontvangt en om deze reden meer snelheid nodig heeft.

Je kan de upgrade naar Plus en vooral Pro hierbij vergelijken met het uitbreiden van een snelweg met meer banen. Mochten er echter nauwelijks auto's over je snelweg rijden is het uitbreiden van de snelweg natuurlijk overbodig. Echter als er elke dag files aan vele bezoekers staan dan is het uitbreiden dus zeer interessant.

Vooral bij druk bezochte websites en websites die veel vereisen is upgraden naar het Plus of Pro-pakket dus zeer interessant, maar voor een rustig bezochte website dus over het algemeen niet nodig.
2. Voordat Antagonist begon met gratis SSL te bieden, heb ik een betaald certificaat afgenomen. Dit loopt nog 2 jaar, omdat ik een 3 jaarscontract heb lopen voor mijn website. Maar heb ik dit wel nodig? Is een gratis Basis SSL eigenlijk wel voldoende voor mij? Ik doe niet aan verkoop of iets commercieels.
Mocht je dat nog niet hebben gedaan wil ik je graag adviseren de volgende pagina's door te nemen:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/ssl/freevspaid
- https://www.antagonist.nl/help/nl/ssl/expiration

Er zit namelijk een belangrijk verschil tussen betaalde en gratis certificaten. Bij betaalde certificaten is er sprake van meer validatie. Om deze reden blijven betaalde certificaten ook geldig, gezien vele klanten en bedrijven meer eisen hieraan stellen.

Mocht je toch over willen stappen op het gratis Basis SSL dan kan dat ook. In dit geval kan je het huidige certificaat laten verlopen Dan ga je vanzelf over op Basis SSL.

Indien je specifieke vragen hebt met betrekking van je afgenomen producten kan je ook altijd gerust een e-mail sturen naar support@antagonist.nl.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

westell

Bericht door westell » 31 jul 2017, 19:20

Dank :) voor de duidelijke uitleg.

Voorlopig denk ik dat een Slim-pakket voor mij de beste keuze is. Ik verwacht geen buitensporige bezoekersactiviteit op mijn website. Mocht het later alsnog nodig blijken om te upgraden naar Plus, dan kan ik dat altijd nog doen (ook al is dat zonder deze mooie korting).
En zolang mijn betaalde SSL-certificaat nog loopt heb ik de tijd om dat eens rustig uit te zoeken. Dat is fijn als je met pensioen bent :wink: (zoals ik dus).

Hartelijke groet, westell

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 01 aug 2017, 07:09

Dank voor je positieve reactie!

Je kan ook gerust bij het Slim-pakket blijven. Wellicht komen er in de toekomst nog meer interessant acties. :)
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

westell

Bericht door westell » 01 aug 2017, 09:10

dank voor deze aanvulling :) :) :)

Plaats reactie