E-mail & Web onafhankelijk migreren

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
Birdy

E-mail & Web onafhankelijk migreren

Bericht door Birdy » 10 jun 2018, 12:34

Hallo,
Ik zou een website willen migreren naar Antagonist, maar de migratie van de e-mail zouden we op een rustige moment willen doen (wanneer het ons beter uitkomt). Is het mogelijk om E-mail te hosten bij de oude webhost terwijl de website al bij Antagonist live is?

alvast bedankt,
Harold Vogelaar

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: E-mail & Web onafhankelijk migreren

Bericht door Joris de Leeuw » 11 jun 2018, 11:04

Hallo Harold,

Wat ik je zou willen aanbevelen wel het overschakelen naar Antagonist in één keer te doen gezien bezoekers dan het minst er van merken en dit het makkelijkste is.

Dit kan je doen door bij de bestelling van het nieuwe hostingpakket nog geen verhuiscode voor de domeinnaam op te geven. De verhuizing van je domeinnaam zal dan nog niet uitgevoerd kunnen worden, maar het hostingpakket wordt wel alvast aangemaakt. Dit geeft je dus de mogelijkheid om je website eerst via Installatron of handmatig te verplaatsen, maar ook je mail alvast over te zetten. Hierdoor merken bezoekers minder/geen onderbreking.

Hoe je daarbij alles kan testen voordat je de domeinnaam daadwerkelijk hebt verhuisd is te lezen op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/domain/general/hosts

Concreet kan je het beste doen:
1. Bestel je hostingpakket zonder de verhuiscode in te voeren
2. Zet je website over naar Antagonist en test je website goed
3. Zet ook je mail alvast naar ons over. Bijvoorbeeld via imapsync: https://www.antagonist.nl/blog/2017/11/imapsync/
4. Nadat alles naar wens staat en je mail is overgezet verhuis je daadwerkelijk je domeinnaam naar Antagonist door alsnog de verhuiscode in te voeren.

Mocht je toch wensen dat je website eerst via ons gaat werken dien je dezelfde stappen uit te voeren, maar dan bij stap 3 specifiek via DNS bij de derde partij eerst de A-records voor de website naar ons te verwijzen. Nadat je de mail hebt overgezet kan je alsnog de gehele domeinnaam naar Antagonist overzetten.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Birdy

Bericht door Birdy » 11 jun 2018, 11:52

Hallo Joris,
Hartelijk dank voor de heldere uitleg.

Een DNS omzetting lijkt me op zich geen probleem, maar verdient idd wellicht niet de voorkeur. We gaan ons beraden over de te nemen marsroute :)

Met vriendelijke groet,
Harold Vogelaar

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 13 jun 2018, 09:08

Hallo Harold,

Dank voor je terugkoppeling en goed om te lezen dat je mijn toelichting kan gebruiken in de te nemen route. :)
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie