Reseller Account - 5 klanten accounts???

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
Wilhelm

Reseller Account - 5 klanten accounts???

Bericht door Wilhelm » 14 okt 2019, 06:49

Hallo,

Ik heb een reseller pakket afgenomen nadat ik gelezen heb dat je 5 klanten accounts kunt aanmaken.
Ik zie ook overal terugkomen dat je 5 websites kunt aanmaken.

Dit blijkt niet te kloppen want als je op 1 account meerdere domeinnamen wilt toevoegen wordt elke domeinnaam als een klanten account gezien. Dat lijkt mij niet helemaal correcte informatie want als je als reseller meerdere domeinnamen hebt, bv naast je .nl ook de .com extensie kost je dit meteen een klanten account.

Nu heb ik een .nl domein en een .com domein voor mijn website en 3e domeinnaam (verkorte versie) voor mijn e-mail verkeer dan zijn dit volgens het systeem al 3klanten accounts. Ik heb nog 2 andere domeinnamen die ik aan mijn website wil toevoegen maar dan is het reselleraccount ook meteen op en kan ik slecht 1 account voor mezelf gebruiken en 0 klanten accounts aanmaken terwijl ik maar 1 website heb draaien?

Dan lijkt het mij ook voor de hand liggend dat als je een User en een Reseller gedeelte hebt dat je het User gedeelte voor je eigen website kunt gebruiken en dat je daarna nog 5 klanten accounts kunt aanmaken bij Reseller maar dat zijn er dus ook maar 4 want je moet altijd een domeinnaam aanmaken met een resellerpakket en als je die domeinnaam niet echt wilt gebruiken kost je dit ook meteen een klanten account.

Waarom niet gewoon per blok, 25 domeinnamen en 5 dedicated Users onder Your Reseller?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Reseller Account - 5 klanten accounts???

Bericht door Joris de Leeuw » 14 okt 2019, 09:31

Hallo Wilhelm,

Wat jij precies wilt kan met een Domain Pointer. Je kan namelijk zo veel Domain Pointers aan een bestaande domeinnaam toevoegen die dan werken als alias. Dit betekent dat het extra toegevoegde Domain Pointer op dezelfde website uitkomt als de domeinnaam waar het naar verwijst.
Ideaal dus als je een extra domeinnaam hebt zoals een .com-variant of een verkorte versie.

Het voordeel daarbij als je de Domain Pointer inzet als alias dat deze ook wert voor e-mailverkeer en verdere subdomeinnamen.

Mocht je dus maar 1 website hebben, maar heel veel domeinnamen kan dit dus ideaal met de Domain Pointer optie en loop je hierdoor niet tegen limieten aan en offer je dus niet onnodig 'klantaccounts' op.

Overigens ben je als reseller ook zo vrij domeinnamen te verplaatsen of wissen in DirectAdmin mocht je deze niet
inzetten. Op deze manier haal je het maximale uit je resellerpakket.

Meer toelichting over hoe je het maximale uit je resellerpakket kan halen is te lezen op: https://www.antagonist.nl/help/nl/reseller/quickstart
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Wilhelm

Bericht door Wilhelm » 14 okt 2019, 11:34

Ik zie nu dat ik die Pointers heb willen aanmaken maar dat ik daarvoor Domain Administration heb aangeklikt.

Daardoor is het mogelijk om onder het User gedeelte... meerdere websites aan te maken met elk hun eigen domeinnaam ipv dat ik pointers aanmaak en die functie heb ik nog nooit eerder gezien vandaar deze "misklik" :roll:

Wilhelm

Bericht door Wilhelm » 14 okt 2019, 11:37

Ik ga er dan vanuit dat je domeinnaam die bij Reseller pakket zit (User) dan ook als klanten account wordt gezien?

Je kunt dan eigenlijk nog 4 klanten accounts aanmaken ipv 5 bij het 1e resellerblok, het 2e blok zijn dan gewoon 5 als je het blok van 5 naar 10 doet uitbreiden?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 14 okt 2019, 13:16

Hallo Wilhelm,

Alle domeinnamen die je inricht voor een website tellen mee. Domain Pointers tellen niet mee en kan je onbeperkt toevoegen, gezien die werken als alias.

Je bent overigens zo vrij om zelf te bepalen of je alle domeinnamen inzet voor 5 klanten of bijvoorbeeld enkel persoonlijke projecten en alles daar tussen in.

Hoe je een structuur kan maken waarbij je 5 klanten ieder een eigen gebruiker geeft is toegelicht op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/resel ... aanbevolen

Je hoeft dus niet per se het 'user'-level van je resellerpakket te gebruiken. Daarin kan je zelf de afweging of keuze maken.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Wilhelm

Bericht door Wilhelm » 15 okt 2019, 04:59

Ben ik blij dat ik wat heb doorgevraagd... dan kan ik mijn "tijdelijke" domeinnaam, welke nodig is voor het 1e blok aan te schaffen, onder User dus gewoon verwijderen en een nieuw klanten-account aanmaken met het (hoofd)domein van mijn huidige website en hoef ik geen pointer aan te maken voor het (hoofd)domein.

Super bedankt voor de heldere uitleg.

Plaats reactie