Mijn registrar ondersteunt geen DNSSEC

Vragen waar je graag antwoord op wilt voordat je op aanschaf overgaat.
Plaats reactie
Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 25 feb 2021, 09:16

Dat betekent voor mij, dat mijn domein ultimo over zal moeten gaan naar Antagonist.
Of dat ik het later dit jaar ophef en tegelijk hier aanmaak.
Dat is mij nog niet duidelijk.

Reno

Re: Mijn registrar ondersteunt geen DNSSEC

Bericht door Reno » 25 feb 2021, 23:03

Abraham54 schreef:
25 feb 2021, 09:16
Dat is mij nog niet duidelijk.

Prima samenvatting, mij ook niet!

Je kunt het domein toch gewoon verhuizen? Onder het kopje "help" staat dit tot in detail uitgewerkt. Wat is je concrete vraag?

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 28 feb 2021, 10:00

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest.

Mijn domein piepcomp.nl is geregistreerd bij MaxNet.

Sinds juli 2016 is die registratie een feit.
Het probleem is, dat DNSSEC niet mogelijk is via MaxNet, omdat de nameserversoftware zoals MaxNet mij dat meedeelde, er niet geschikt voor is en dat ergens in de nabije toekomst Maxnet de nameserversoftware gaat vernieuwen.

Dat is dus de reden waarom ik mijn domein wil verplaatsen naar Antagonist dan wel opnieuw te registreren via Antagonist, om na de verhuizing naar Antagonist ook DNSSEC in te kunnen schakelen.

Reno

Bericht door Reno » 28 feb 2021, 14:36

Ahh, in dat geval kun je het domein alvast bij Antagonist registreren in combinatie met hosting. Het domeinnaam is dan bereikbaar via alvast-online (zie handleiding). Je kunt dan alle bestanden, de database, mail en andere instellingen overzetten en checken of alles goed staat.

Vervolgens als je echt over wilt, zal je opnieuw een kopie moeten trekken van o.a. je bestanden en database (huidige website even in maintenance modus), deze voor de laatste keer overzetten, domeinnaam verhuizen naar Antagonist, en als de site vervolgens benaderd wordt via Antagonist kun je alles weer online gooien.

Dat is hoe ik het zou doen. Ik zou wel de TTL van de DNS twee dagen voor het verhuizen aanpassen naar een zo laag mogelijke waarde (1 uur) bij je huidige host om de verhuizing te voorspoedigen. Standaard staat deze op 24 uur volgens mij, waardoor het 24 uur kan duren voordat iedereen de wijziging heeft opgepakt. Als je dit twee dagen van tevoren op 1 uur zet, gaat het dus sneller. Voor de zekerheid hanteer ik persoonlijk altijd het dubbele van de instelling, dus na 2 uur heeft iedereen dan zeker de wijziging.

Just my few cents, succes!

PS. Overigens lopen mijn domeinen via CloudFlare, dus ik heb ook geen DNSSEC, ook al biedt Antagonist dat wel aan. Het is helaas (nog) niet mogelijk om dit zelf instelbaar te maken via Antagonist; het staat standaard aan tenzij het via een derde partij loopt.

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 03 mar 2021, 11:34

@Reno en anderen, ik weet nu hoe het te doen.

https://www.antagonist.nl/help/nl/domain/transfer/steps

Plaats reactie