Safe Search blokkeert webmail

Technische problemen? Hier kun jij jouw vragen stellen!
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
twisterking
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 feb 2008, 13:21

Safe Search blokkeert webmail

Bericht door twisterking » 26 jan 2022, 09:30

Een klant van mij krijgt sinds kort een melding van Norton Safe Search als hij de webmail op S216 probeert te openen. Nu is deze website onlangs overgezet van S215 naar S216 dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

De melding is:

GEVAARLIJKE WEBPAGINA GEBLOKKEERD
U probeert toegang te krijgen tot https://s216.webhostingserver.nl/webmail...


Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik kan het zelf niet testen omdat ik geen Norton gebruik.

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Safe Search blokkeert webmail

Bericht door Joris de Leeuw » 26 jan 2022, 14:23

Beste Twisterking,

Dit gedrag kan er op wijzen dat een bepaalde filter in Norton Safe Search te strak staat.

Het beste kan je samen met de klant kijken welke melding Norton exact geeft en of er onterecht een bepaalde categorie of URL wordt geblokkeerd.

Vaak is er dan in Norton een knopje om het weer uit te zetten.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

twisterking
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 feb 2008, 13:21

Re: Safe Search blokkeert webmail

Bericht door twisterking » 27 jan 2022, 08:44

Het is inmiddels opgelost door de klant via mail.antagonist.nl te laten inloggen op de webmail.

Heeft het misschien iets te maken met de nieuwe SSL-certificaten? En dat over een tijdje ook domeinnaam.nl/webmail weer zonder problemen werkt?

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1384
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Safe Search blokkeert webmail

Bericht door Joris de Leeuw » 01 feb 2022, 11:11

SSL certificaat heeft verder geen verband. Wij gebruiken op al onze systemen dezelfde veilige SSL certificaten.

Mogelijk blokkeert een virusscanner op een bepaalde categorie of heeft degene per abuis een bepaalde URL geblokkeerd.
Als het probleem blijft bestaan kan je het beste in de virusscanner kijken waarom die blijft blokkeren. Vaak wordt er een reden en oorzaak genoemd.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie