zelf code typen

Praat hier met andere klanten van Antagonist over van alles en nog wat!

zelf code typen

Berichtdoor gouwepeer » 20 jan 2017, 23:19

Zijn er hier veel mensen die ondanks het bestaan van o.a. wordpress zelf hun html/php/css typen?
Zelf maak ik graag gebruik van de uitleg van w3schools.com.
Het voordeel van die site is dat je zelfs zonder kennis van al die codes vrij snel de basis kan leren.
gouwepeer

Re: zelf code typen

Berichtdoor ZioN » 29 jan 2017, 11:42

Ik schrijf al mijn websites/applicaties zelf. Ik ben geen fan van bijvoorbeeld wordpress. Zo af en toe gebruik ik wordpress indien dat gewenst is door de klant omdat deze daar al bekend mee is.

Het voordeel van het gebruiken van een populair CMS, zoals wordpress, is het aanbod van kant-en-klare plugins. Hiermee kun je vrij snel een website in de lucht hebben. Dat is dan (vaak) ook direct weer een nadeel, veel plugins zitten slecht in elkaar qua security en/of performance.
ZioN

Berichtdoor gouwepeer » 29 jan 2017, 14:41

Zelf geef ik uiteraard ook de voorkeur aan zelf typen. Wordpress heb ik een keer uitgeprobeerd, maar dat is mij niet echt bevallen.
gouwepeer

Berichtdoor ruude4s » 12 feb 2017, 21:01

Als je op zoek bent naar een goede middenweg tussen zelf code typen en het gemak van een CMS, dan raad ik aan om OctoberCMS eens uit te proberen. Werkt heel fijn, biedt veel mogelijkheden en heeft een gestaag groeiende community. Het CMS zelf is daarbij opensource.
ruude4s

Berichtdoor Rolf » 24 apr 2017, 22:49

Al mijn Sites zijn handwerk. Ik heb 1 keer een pakktje uit de Antagonist Repository gebruikt voor een forum. Anderhalve gigabyte aan rotzooi. Echt niet.

Drie weken geleden was mijn Javascript nog heel erg basis. Ik kon net een timertje doen. Nu een Game van 3000 (geen nul teveel!) regels JS dat werkt als een tierelier. Dat leer je niet met pakketjes gebruiken.

Toen ik in 1977 kan ook 78 geweest zijn mijn codeervellen op de toen nog THT inleverde en de volgende dag de output kon afhalen, die kick, die is alleen maar gegroeid. Al zijn die lieve ponstypistes waarschijnlijk allemaal al met pensioen, ik dender door en word elke dag iets beter.

Zelf typen, JA!
Ajeto !
Rolf

Berichtdoor MaryG » 13 mei 2017, 18:54

Oooh ik ook. Ik kan niet anders. Het gaat zoveel sneller. Wijzigingen zijn zo gedaan, veel en veel minder code, ontwerpen in browser gaat supersnel, alles kan, nou, ik kan alleen maar voordelen noemen!
Blij dat ik lees dat meer mensen zo werken!
MaryG

Berichtdoor Winged Wolf » 23 mei 2017, 13:36

Ik ben een kleine 10 jaar geleden heel dapper begonnen met HTML, later kwam daar CSS bij. Maar de stap naar PHP.. oei, dat heb ik geprobeerd, maar het werd mij allemaal te moeilijk.. :oops: Foutmeldingen eruit halen in PHPBB, dat ging nog net en ik voelde me dan heel stoer dat het me gelukt was, maar zelf schrijven, nee, helaas.
Nu ik weer terug ben in eigen-website-land ben ik heel voorzichtig begonnen met blogspot en een eigen domein, maar wie weet stap ik weer over op een eigen domein en webhosting. Maar voor nu, eerst even mijn HTML-kennis weer uit de mottenballen halen. :wink:

Wat leuk om te lezen dat jullie alles zelf coderen, zelfs nu er hapklare pakketten zijn als WordPress enzo. Dat moet toch wel een kick geven om je eigen blog lekker zelf te bouwen. :D
Winged Wolf

Keer terug naar Antagonist lounge