Verwerkersovereenkomst Hosting AVG

Praat hier met andere klanten van Antagonist over van alles en nog wat!
mvdgriendt

Re: Verwerkersovereenkomst Hosting AVG

Bericht door mvdgriendt » 24 apr 2018, 07:14

Dank voor de link, goeie referentie dat lijstje.
Ik zou denken dat verzending van een webformulier (mèt daarin persoonsgegevens) niet onder het begrip verwerking valt. Wèl indien er sprake is van opslag in een database.
Precies, dat gevoel heb ik ook. Als Antagonist de software host die de verzending regelt, maar er verder niets wordt bewaard.. dan is dat geen 'sub verwerking' lijkt me. Maar ik snap ook wel dat Antagonist liever het zekere voor het onzekere neemt, want stel dat je later wel een forum installeert, een database neerzet of wat dan ook, dan zijn ze opeens wél verwerker dus kun je maar beter een algemene overeenkomst hebben om dat af te dekken.

marjoleins

Bericht door marjoleins » 23 mei 2018, 10:28

Beste Joris,

Ik lees in je eerdere bericht dat er een verwerkersovereenkomst aangeboden gaat worden die ondertekend dient te worden. Is deze overeenkomst al beschikbaar?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 23 mei 2018, 14:16

Hallo Marjoleins,

Wij hebben al onze klanten een overeenkomst op 24 april per e-mail aangekondigd/aangeleverd, mocht je deze e-mail hebben gemist zie dan ook ons blog artikel op https://www.antagonist.nl/blog/2018/04/avg/

Concreet kan je de verwerkersovereenkomst vinden als bijlage 1 (Verwerking Persoonsgegevens) in onze algemene voorwaarden vanaf pagina 10:
- https://www.antagonist.nl/downloads/alg ... aarden.pdf

Heb je na het lezen hiervan nog vragen of opmerkingen? Neem dan contact met onze support op zodat we je specifieke vragen kunnen beantwoorden. Zo niet, dan hoef je verder niets te doen en treden de nieuwe voorwaarden automatisch in werking op 25 mei 2018.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

HenkP

Bericht door HenkP » 25 mei 2018, 08:13

Dag Joris,

Wat jullie gedaan hebben is iets anders dan een verwerkersovereenkomst ter ondertekening aanbieden, jullie maken nu een generieke overeenkomst en sluiten op voorhand alle individuele verwerkersovereekomsten van jullie klanten (opdrachtgevers) uit, dit terwijl de AVG stelt dat de dat de verwerkersovereenkomst de verantwoordelijkheid is van de opdrachtgever.

Henk

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 25 mei 2018, 13:29

Hallo Henk,

Mijn collega Ben heeft je een reactie gegeven op je andere vergelijkbare vraag welke je kan vinden op:
- https://forum.antagonist.nl/viewtopic.p ... 220#p78220

Indien je nog specifieke vragen hebt stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie