Node.js ga ik proberen.

Hier kunt jij jouw ervaringen en suggesties kwijt.
Plaats reactie
squareware

Node.js ga ik proberen.

Bericht door squareware » 15 okt 2020, 17:04

Eerst een jaar een node server+mongodb draaien op een windows 10 rig voor een multiplayer game. Kosten in idle 200wh kost +/-0,19,- elk vijf uur = ongeveer een euro per dag aan stroom.
Sinds vier maanden een raspberry-pi aangeschaft en na wat trail en error de node js server en de modules verplaatst naar een ubuntu envirement, dit ook om het stroom verbruik te verminderen naar ongeveer 10wh = nog geen 5 euro in de maand aan stroom... mongodb laat ik nu voor voor niks hosten bij azure voor ie twee spelers is meer dan genoeg, opschalen kan altijd nog mocht het de nieuwste hit van 2021 worden... afijn

Zie ik van de week pas dat Antagonist sinds een paar maanden ook node.js aanbied...
Dus eerdaags eens de node js handel hier naar toe verplaatsen, ala dst mogelijk is?

Plan is als volgt; de node js activeren (moet ik nog doen, maar kon niet inloggen, sessie ging steeds op time out?)
De server bestanden naar de hoster verplaatsen.
De gebruikte modules er bij npm-en.
Fingers crossed.
Raspberry voor iets anders in zetten :-)

Ik laat de bevindingen hier weten.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Node.js ga ik proberen.

Bericht door Joris de Leeuw » 16 okt 2020, 10:08

Hallo Squareware,

Leuk dat je Node.js gaat testen bij ons. We zijn zeker benieuwd naar je bevindingen.

Loop je daarbij spaak met verbinden met DirectAdmin? Dit wijst er dan op dat iets in jouw netwerk of computer verbinden met poort 2222 blokkeert.
Denk hierbij aan een firewall, router, VPN-verbinding, proxy verbinding of Tor verbinding.
Ook binnen bedrijfsnetwerken is soms door de IT-afdeling het verbinden met DirectAdmin (poort 2222) geblokkeerd.

Zie ook: https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... /nodalogin

Hopende dat je met deze tip verder kan komen en Node.js bij ons kan gebruiken. Dat scheelt jou ook weer in stroomkosten en een beetje voor het milieu. Onze servers draaien namelijk super zuinig op groene stroom van o.a. de zonnepanelen die op het dak van het datacenter liggen. :)
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

squareware

Re: Node.js ga ik proberen.

Bericht door squareware » 16 okt 2020, 12:42

Hoi Joris, tot nu toe nog niet :lol:
Dit is dus wat ik krijg na inloggen, en dan node selecteren.
Daarna sessie timeout en daarna forgery protection token
en kom ik terug op de inlog pagina.
opnieuw inloggen geeft zelfde resultaat.

Microsoft Edge 44.18362.449.0
Microsoft EdgeHTML 18.18363

edit: de rest van de pagina's werken wel zoals de back-up, emails, etc,
alleen de node.js geeft foutmelding en logt me uit, zie screenshot.

edit:2 met Firefox werkt het wel.

Afbeelding

Plaats reactie