NPM toch kunnen installeren

Hier kunt jij jouw ervaringen en suggesties kwijt.
emiel
Contacteer:

NPM toch kunnen installeren

Bericht door emiel » 12 nov 2019, 20:33

Ik had uit eerdere forumberichten begrepen dat NPM niet beschikbaar of te installeren zou zijn bij Antagonist maar het is me toch vrij simpel gelukt. Dit op basis van dit artikel. NPM lijkt ook gewoon te werken.

Simpel gezegd kun je deze stappen volgen:

Code: Selecteer alles

cd ~
curl https://nodejs.org/dist/v6.2.2/node-v6.2.2-linux-x64.tar.gz  | tar xz
mv node-v6.2.2-linux-x64/ nodejs
mkdir ~/bin
cp nodejs/bin/node ~/bin
cd ~/bin
ln -s ../nodejs/lib/node_modules/npm/bin/npm-cli.js npm
Het belangrijk niet een al te hoge versie van NodeJS te nemen aangezien deze niet werkt op de servers van Antagonist.

Uiteindelijk kun je met het volgende commando checken of het werkt:

Code: Selecteer alles

npm --version

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: NPM toch kunnen installeren

Bericht door Joris de Leeuw » 14 nov 2019, 14:20

Leuk dat je dit deelt. Stiekem kan je inderdaad veel meer met onze platform dan wij ondersteunen. :)
Diverse klanten hebben ook al mooie dingen met Python 3 voor elkaar gekregen mocht je dat interesseren.

Merk op dat mogelijk niet alles werkt wat je normaal zou verwachten met NPM en Python. Daarnaast ben je er zelf voor verantwoordelijk dat het correct werkt omdat wij dit (nog) niet ondersteunen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

zignature

Bericht door zignature » 15 apr 2020, 17:47

Joris de Leeuw schreef:
14 nov 2019, 14:20
"... omdat wij dit (nog) niet ondersteunen."
Wat is de status van het "(nog) niet ondersteunen"?
Zijn er all concrete plannen om Node.js (en NPM) te gaan ondersteunen?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 17 apr 2020, 12:21

Op dit moment hebben we nog geen concrete plannen voor ondersteunen van Node.js. Wel staat dit als wens genoteerd als toevoeging aan onze hostingplatform.

Op dit moment is het wel mogelijk al stiekem heel veel met Python te doen en zo bijvoorbeeld je eigen Django gebaseerde website te draaien/testen. :wink:

Merk op dat zaken die stiekem aan staan verder niet door ons (nog) worden ondersteund.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

zignature

Bericht door zignature » 20 apr 2020, 12:45

emiel schreef:
12 nov 2019, 20:33
Het belangrijk niet een al te hoge versie van NodeJS te nemen aangezien deze niet werkt op de servers van Antagonist.
Weat denk je dat de hoogst bruikbare versie is? Is dat v6.2.2 die jij in je voorbeeld gebruikt?

Groeten,
Zignature

emiel
Contacteer:

Bericht door emiel » 20 apr 2020, 13:31

Geen idee eerlijk gezegd. Ik probeerde eerst de op dat moment meest recente versie. Toen dat niet werkte heb ik de versie gepakt uit het originele artikel. Toen dat werkte heb ik geen hogere versies geprobeerd.
Mocht jij een hogere versie hebben kunnen installeren dan hoor ik het graag.

zignature

Bericht door zignature » 20 apr 2020, 18:01

Ik ga straks 8.9.0 proberen, want dat is de minimale versie die ik nodig heb.
Ik laat wel weten of het gelukt is.

zignature

Bericht door zignature » 20 apr 2020, 18:03

Hoe merkte je overigens dat die hogere versie niet werkte?
Dan weet ik ook waar ik op moet letten :)

zignature

Bericht door zignature » 20 apr 2020, 18:41

Ik heb zojuist de de laatste versie van 8 geinstalleerd: v8.17.0.

Afbeelding

Aangezien ik er verder nog geen gebruik van heb gemaakt weet ik niet of alles naar behoren werkt.

zignature

Bericht door zignature » 21 apr 2020, 08:57

Ergens is iets niet goed gegaan. Ik ontving een e-mail met de veelzeggende titel: "Let op! Kritieke melding betreffende webhostingpakket".

Met de volgende signalering:
  • Processen: je gebruikt alle processen in jouw pakket. Er kunnen daardoor geen nieuwe processen worden gestart. Hierdoor treden er fouten op in jouw website, waardoor deze offline kan raken.
Dus het lijkt me dat de versie die ik heb geïnstalleerd niet werkt :)

Het kan ook heel goed zijn dat ik iets niet goed heb gedaan. NodeJS en ook SSH zijn enigszins nieuw voor mij.
Na het installeren van Node en NPM heb ik eerst NPX geinstalleerd, wat niet werkte. Tevens heb ik in een subdomein geprobeerd een Nuxt.js app op te zetten.

zignature

Bericht door zignature » 21 apr 2020, 09:15

Joris de Leeuw schreef:
17 apr 2020, 12:21
Op dit moment hebben we nog geen concrete plannen voor ondersteunen van Node.js. Wel staat dit als wens genoteerd als toevoeging aan onze hostingplatform.
Niet om lullig te doen hoor, maar het staat al heel lang als wens genoteerd door jullie.
Ik denk dat het tegenwoordig onmisbaar is eerlijk gezegd.

Ik weet ook niet wat de reden is dat Antagonist (nog) geen Node.js ondersteunt. Is het technisch? Heeft 't met beveiliging te maken? Voldoet de hardware niet?
Ik ben er wel benieuwd naar ;)

Het is ook zeker niet ondenkbaar dat als de ondersteuning voor Node.js (te) lang uitblijft, ik de boel oppak en naar een andere host verhuis. Let wel, dit is niet iets wat ik wil. Ik wil graag bij Antagonist blijven.

emiel
Contacteer:

Bericht door emiel » 21 apr 2020, 19:28

zignature schreef:
20 apr 2020, 18:03
Hoe merkte je overigens dat die hogere versie niet werkte?
Dan weet ik ook waar ik op moet letten :)
Ook dat weet ik niet precies meer maar de situatie die jij beschrijft ben ik in ieder geval niet tegengekomen. Volgens mij kreeg ik gewoon foutmelding bij het proberen te gebruiken van NPM, niet zo zeer tijdens de installatie.
Maar zo te zien heb jij NPM al wel kunnen gebruiken.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 23 apr 2020, 13:16

zignature schreef:
21 apr 2020, 09:15
Niet om lullig te doen hoor, maar het staat al heel lang als wens genoteerd door jullie.
Ik denk dat het tegenwoordig onmisbaar is eerlijk gezegd.
Dat Node.js een mooie en interessante toevoeging is zijn we zeker met je eens. Het staat hoog in ons wensenlijstje als mogelijke toevoeging aan ons platform.

Ondanks dat we maar met een klein team zijn proberen we regelmatig nieuwe functionaliteit toe te voegen aan ons platform. Het is daarbij echter altijd keuzes maken zodat wij klanten blij kunnen maken, waarbij een toevoeging ook nog eens nuttig en realistisch dient te zijn voor ons platform. Nieuwe functionaliteit maken, testen en uitrollen op een grootschalig platform kost dus namelijk tijd. Het is meer dan een 'yum' of 'apt-get' commando die je zou uitvoeren op een hobbyserver.

Dankzij veel waardevolle feedback van klanten, mede op dit forum, zijn al veel interessante zaken toegevoegd zoals automatische DKIM, Midnight Commander, Subadressering, Sieve en vele andere innovaties.

Ook voor komende tijd staan vele mooie zaken op de planning. Zodra hier meer concreetheid over is zal dat zeker worden gedeeld.

Laat dus vooral je suggesties en feedback horen als je wat interessants tegenkomt of als je al zelf wat interessants op ons platform voor elkaar hebt gekregen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

zignature

Bericht door zignature » 09 jun 2020, 13:42

Het ziet er naar uit dat Node.js inmiddels ondersteund wordt :D
Ik kwam Node.js tegen in de nieuwe interface van het dashboard. Helemaal top!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 09 jun 2020, 14:08

Op dit moment is er inderdaad een knopje voor Node.js in DirectAdmin bij een beperkt aantal hostingpakketten van onze klanten. Dit zodat een deel van onze klanten het kan testen en ontdekken wat er mee mogelijk is. Laat dus vooral weten als je er iets moois mee hebt gemaakt.

Merk op dat wij hier geen verdere ondersteuning (nog) op bieden. Het kan dus zijn dat zaken nog veranderen of niet geheel werken als verwacht.

Zodra er officieel iets bekend is zullen wij dat natuurlijk delen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie