Domein Kapers

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Rolf
Contacteer:

Domein Kapers

Bericht door Rolf » 07 mei 2017, 07:05

Gehaaid gajes dat mooie domeinnamen bij opbod vrijgeeft. Ik heb wel zo ongelofelijk de smoor in dat dat tuig jarenlang een domeinnaam claimt, er geen moer mee doet, alleen maar wachten tot er iemand met een Droom voorbij komt, en die dan vervolgens financiele striptease te laten doen.

In een eerder stadium van mijn veelbewogen leventje had ik een Prachtige Droom, en ik wist ook welke sitenaam daarbij hoorde : lie.be...

Tijden veranderen, roze wolken worden zwart, maar ook suici.de is in handen van kapers.

Is daar nou echt HE-LE-MAAL niks tegen te doen? W3C geeft niet thuis, het leger hep geen tijd, en ik wor dr kompleet sjaggerijnig van.

Groetjes,
Rolf
Ajeto !

Rolf
Contacteer:

Re: Domein Kapers

Bericht door Rolf » 07 mei 2017, 07:31

En dan nog iets, hier terdege aan gerelateerd. Als je dan een mooie droom hebt, en je site - met een naam uit jouw fantasie - begint te lopen, bv mijndroom.nl, dan moet je als een jekko alle andere nog vrije mijndroom domeinen claimen, anders is dat gajes je voor en lokt jouw niets-vermoedende aspirant-bezoekers met hun mijndroom.com in hun val.

Moet je dus niet doen : oreilly.com met maar 1 L... Horror!

Grtz, Rolf
Ajeto !

Daniël Langela
Antagonist staff

Re: Domein Kapers

Bericht door Daniël Langela » 06 jun 2017, 13:23

Beste Rolf,

Jammer om te horen dat de door jou gewenste domeinen zijn ingepikt!

Helaas zijn dit soort praktijken niet te voorkomen en volledig legaal. Er zijn extreem veel grote 'domein trollen' die z.s.m. domeinnamen reserveren om deze voor veel geld door te verkopen.

Dit is een extreem goed verdienende business. Sommige domeinen verkopen voor miljoenen.

Dit soort partijen wachten ook vaak af tot een domein die in het verleden gebruikt is weer vrij komt, om deze vervolgens te reserveren en te verkopen aan de originele eigenaar voor veel geld.

De 'domein races' zijn dan ook zeer competitief. Zelf doen wij niet mee aan dit soort praktijken. Bij Antagonist geloven we in eerlijk zaken doen.

Gelukkig zijn er onlangs een groot aantal TLD's bij gekomen waarmee je alsnog het domein van je dromen kan registreren. Zie:
https://www.antagonist.nl/help/nl/domain/register/tld
Met vriendelijke groet,

Daniël Langela
Antagonist staff

Plaats reactie