has sent too many email

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Jan Deters

has sent too many email

Bericht door Jan Deters » 05 apr 2019, 17:47

Beste Antagonist,

Ik heb net een melding gehad op inf@mijndomein.nl : Warning: 500 emails have just been sent by debxxxxx

Nu heb ik gelijk via DirectAdmin mijn wachtwoord(en) gewijzigd maar nu kan ik nog geen mail versturen/ontvangen. Ik krijg de volgende melding:

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
User account debxxxxx has sent too many emails.

Is dat iets wat tijdelijk is en weer gereset wordt (b.v. 24 uur) of moet ik daar nog iets voor doen?

Met vriendelijke groet Jan

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: has sent too many email

Bericht door Joris de Leeuw » 06 apr 2019, 13:52

Hallo Jan,

Vervelend om te lezen dat je niet kan mailen.

Zo te zien is jouw hostingpakket tegen de limiet van 500 verzonden e-mails per dag aangelopen. Deze limiet is door ons ingesteld om spam tegen te gaan.

Deze limiet is standaard ingesteld op 500 e-mailberichten per dag, maar deze kan in overleg worden verhoogd of verlaagd om ruimte te bieden voor jouw legitieme gebruik. Het is namelijk natuurlijk niet onze bedoeling om "normale" e-mail te beperken.

Indien je het gedrag niet kan verklaren betekent dit dat iemand vanuit jouw pakket mail verstuurt. Merk op dat de oorzaak niet per se hoeft te zijn dat iemand toegang heeft tot een e-mailaccount.

Wat vaak ook voorkomt is dat robots ongewenste berichten versturen via het contactformulier van je website. Dit kan je verhelpen door een captcha in te bouwen in je website:
- https://www.antagonist.nl/blog/2017/03/recaptcha/

Indien je er niet uitkomt neem dan gerust contact op met onze support met daarbij het domeinnaam en hostingpakket waar het om gaat. Dan kunnen we gericht met je meezoeken.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Reno

Bericht door Reno » 06 apr 2019, 17:12

Dit wist ik ook niet. Joris, is dit per mailadres of per hostingpakket? Als het per hostingpakket is denk ik dat ik binnenkort ook eens even support moet mailen voor de zekerheid..

Jan Deters

Bericht door Jan Deters » 06 apr 2019, 20:49

Hallo Joris,

Bedankt voor je snelle reactie!
Mijn info@ mailadres waarop ik gisteren heel veel meldingen kreeg van niet bezorgbare berichten is na het wachtwoord veranderen gestopt. En het antwoord op mijn vraag over de reset van 500 mails is blijkbaar iedere dag/24 uur.

Dit is niet een mail adres wat op m'n website staat dus verwacht ik dat ze het ww achterhaald hadden.
Ondertussen heb ik alle wachtwoorden voor de andere mail adressen ook maar wat complexer/langer gemaakt om herhaling te voorkomen. Wellicht ook tijd om wat e-mail adressen te veranderen....

Mvg, Jan

Plaats reactie