2e domein laten verwijzen naar subdomein

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
zadiacuza

2e domein laten verwijzen naar subdomein

Bericht door zadiacuza » 13 sep 2019, 07:43

Hoi,

Ik heb laatst een 2e domeinnaam aangeschaft wen wil de nieuwe laten doorverwijzen naar een subdomein van een al bestaande domein naam waar een pakket achter licht.

dus:
nieuwdomein.nl naar subdomein.domein.nl

Hoe kan ik dit instellen? Ik deed een poging on de dns, maar zonder succes. :|

gr,

Andy

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

Re: 2e domein laten verwijzen naar subdomein

Bericht door Hiranthi Herlaar » 13 sep 2019, 15:23

Hoi Andy,

Dat kun je via DirectAdmin zelf niet instellen, maar wel via een .htaccess bestand in de public_html van het hoofddomein. De tweede domeinnaam voeg je dan als alias van het hoofddomein toe bij Domain Pointers in DirectAdmin.

In de .htaccess in de public_html voeg je dan deze code toe (met uiteraard de wijzigingen voor het juiste (sub)domein ;-) ):

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^tweededomeinnaam.nl$ [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.tweededomeinnaam.nl$ [NC]
RewriteRule (.*)$ https://sub.eerstedomein.nl/$1 [R=301,L]
</IfModule>

Omdat het alias-domein (dus geen pointer) uitkomt in de public_html van het hoofddomein, wordt die redirect actief en wordt de bezoeker doorgestuurd naar het juiste subdomein :)
Met vriendelijke groet,

Hiranthi Herlaar
Antagonist staff

zadiacuza

Re: 2e domein laten verwijzen naar subdomein

Bericht door zadiacuza » 16 sep 2019, 12:41

Is het mogelijk dat de domein naam dan ook blijft staan. Dus dat nieuwdomein.nl een allias word van subdomein.domein.nl.

Zodat ik later bijvoorbeeld met Wordpress kan forceren dat hij nieuwdomein.nl pakt. Dus als je naar subdomein.domein.nl dat de url veranderd in nieuwdomein.nl

Plaats reactie