Prestashop 8.1 live

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
timmyt

Prestashop 8.1 live

Bericht door timmyt » 02 nov 2022, 15:46

Hoi Antagontis,

Onlangs is prestashop 8.0/1 live gegaan. Wat is de verwachting dat deze versie in installatron zichtbaar wordt? Ik wil een webshop gaan maken, maar dan begin ik liever met een schone installatie dan dat ik moet gaan upgraden van 7.6. Daarnaast werkt 8 op PHP 8.1 Dan zou ik dat ook moeten aanpassen. Kortom ik kan beter wachten tot de nieuwe versie te installeren is.

De vraag is alleen, wanneer is dat mogelijk. Ik kan hem ook los installeren maar ik doe dat liever via Installatron i.v.m toekomstige updates...

Grz
Timmyt

timmyt

Re: Prestashop 8.1 live

Bericht door timmyt » 08 nov 2022, 17:59

Wie kan mij hier bij helpen?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 09 nov 2022, 07:31

Hallo Timmyt,

De vraag van je heb ik neergelegd bij de makers van Installatron. Ze geven aan nog druk bezig te zijn met testen van Prestashop 8. Belangrijk is namelijk dat het geheel correct geautomatiseerd werkt. Zodra ze klaar zijn met testen komt het beschikbaar in het Installatron paneel. Ze verwachten daar snel mee klaar te zijn. Al gaat dat meestal wel om meerdere werkdagen.

Wat je ondertussen kan doen is eventueel wel Prestashop 8 installeren met een commando via composer: https://devdocs.prestashop-project.org/ ... -from-cli/
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

timmyt

Bericht door timmyt » 09 nov 2022, 16:13

Top dank, ik weet genoeg. Het zit er dus aan te komen, en dat wilde ik weten. Niet dat het nog tijden zou duren

Plaats reactie