website op je eigen domein

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
ags

website op je eigen domein

Bericht door ags » 03 mar 2016, 15:46

Beste Leden

Ik ben nieuw hier en heb zeer weinig verstand van website en dergelijke , nu heb ik gemakkelijk een website kunnen maken via gratis account van wix.com .met een gratis wix domein.
Ik heb mijn eigen domein bij antagonist , is het nu mogelijk om deze van wix door te verwijzen naar mijn eigen domein of mijn eigen domein en dan zo naar wix domein, want bij wix moet je upgraden en betalen als je deze wilt koppelen.
Graag hulp.

ZioN

Re: website op je eigen domein

Bericht door ZioN » 03 mar 2016, 17:21

Zoeken op wix levert het volgende resultaat op https://forum.antagonist.nl/viewtopic.p ... wix#p68283

Bragra
Contacteer:

Bericht door Bragra » 03 mar 2016, 20:12

Gezien Wix je hosting provider is moet je bij hun zijn voor de instellingen en is het niet gratis helaas om je eigen domeinnaam er aan te linken. Wel zou je misschien je domein kunnen laten forwarden en dan hof je niet te betalen :)

Hier een linkje hoe je kan forwarden https://www.antagonist.nl/help/nl/admin ... teredirect

Met vriendelijke groet,
Bragra

Verzonden van mijn iPhone

Bart Mekkes
Antagonist staff

Bericht door Bart Mekkes » 04 mar 2016, 08:09

Hallo ags,

Ongeacht de situatie bij Wix, bijvoorbeeld betreffende de kosten die Wix rekent voor het koppelen van het eigen domein, zijn beide constructies vanuit Antagonist geen enkel probleem. Je kunt jouw domein via de DNS-records, Nameservers of aan de hand van een redirect naar een externe dienst verwijzen.

Zie ook deze handleiding over een aantal verschillende doorstuur-methodes:
https://www.antagonist.nl/help/nl/webhosting/doorsturen

Heb je nog vragen voor ons, dan vernemen we die vanzelfsprekend graag!
Met vriendelijke groet,

Bart Mekkes
Antagonist staff

ags

Bericht door ags » 04 mar 2016, 16:12

Hey dank je wel voor de reactie.

Is dit een goede oplossing??: ik heb mijn hostpakket gewijzigd naar alles in 1 pakket.
Daar heb frame doorverwijzing gekozen . Nu weet ik niet als dat de juiste keuze is want als ik permanent doorstuur 301 dan veranderd mijn domein automatisch naar dat van wixdomein.
Maar wat ik nu wel heb is dat mijn domein email niet meer werkt.
hoe kan ik die terug laten werken?

Bragra
Contacteer:

Bericht door Bragra » 04 mar 2016, 17:35

ags schreef:Hey dank je wel voor de reactie.

Is dit een goede oplossing??: ik heb mijn hostpakket gewijzigd naar alles in 1 pakket.
Daar heb frame doorverwijzing gekozen . Nu weet ik niet als dat de juiste keuze is want als ik permanent doorstuur 301 dan veranderd mijn domein automatisch naar dat van wixdomein.
Maar wat ik nu wel heb is dat mijn domein email niet meer werkt.
hoe kan ik die terug laten werken?
Waar had jij je mail gehost, op de servers van Antagonist?
Als dat zo is moet je de instellingen terug draaien en een redirect op je webhosting account zetten, dat is op te lossen dmv een HTACCESS bestand.

Mvg,
Bragra

ags

Bericht door ags » 04 mar 2016, 18:16

Ja dat klopt bij antagonist , ik ga het proberen wat je hebt voorgesteld.

Bragra
Contacteer:

Bericht door Bragra » 04 mar 2016, 20:58

ags schreef:Ja dat klopt bij antagonist , ik ga het proberen wat je hebt voorgesteld.
Oke duidelijk nu ;)

1. zet bij mijn.antagonist.nl je nameservers terug op "Nameservers voor een hostingpakket"
Afbeelding

2. Log in op je directadmin panel en ga naar "site redirection"
Afbeelding

3. laat local url pad zoals deze ook bij mij is en zet in "Destination URL" je WIX website adres en druk vervolgens op "save"
Afbeelding

4. nu is je mail nog steeds bij antagonist en je website bij WIX :D

OFFTOPIC: waarom heb jij je website bij wix als je ook al een webhosting pakket hebt bij Antagonist, ik bedoel meer dat je ook daar een mooie website kan maken met behulp van Wordpress.

ags

domein gekoppeld en kan nu niet meer mailen

Bericht door ags » 10 feb 2017, 15:56

Beste leden
Ik heb onlangs mijn domein gekoppeld aan mijn wix website (betaalde versie) Nu werkt mijn email niet meer .
Ik heb ook een verhuiscode opgevraagd om nu alles te verhuizen is dit nodig? Ik zou mijn domein email zeker niet willen verliezen kan ik deze overbrengen naar wix? Want op wix lukt het mij zeker niet ondanks ik een postvak heb aangekocht en mijn domein mail niet aanneemt.
Graag had ik hulp?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 11 feb 2017, 08:44

Hallo Ags,

Vervelend om te lezen dat het mis loopt met je e-mail bij het instellen van Wix voor je website. Stuur gerust een e-mail naar support@antagonist.nl, dan helpen we je graag specifiek uitzoeken wat er mis gaat.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie