Roundcube - email filteren

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Frieda

Roundcube - email filteren

Bericht door Frieda » 23 jul 2016, 17:58

Nav deze vraag van ruim een half jaar geleden:

https://forum.antagonist.nl/viewtopic.php?f=6&t=13369

Is er ondertussen iets in de situatie veranderd? Het zou wél heel fijn zijn :)

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Roundcube - email filteren

Bericht door Joris de Leeuw » 25 jul 2016, 14:23

Beste Frieda,

De betreffende optie om mail direct te kunnen filteren in Roundcube naar bepaalde mappen staat op dit moment nog steeds in de planning, maar op dit moment hebben we nog geen concrete datum wanneer dit gaat worden geimplementeerd. Mocht er meer bekend zijn dan zal ik dit topic van een update voorzien.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Frieda

Bericht door Frieda » 25 jul 2016, 15:08

Jammer, maar dank voor de vlotte reactie.

Fijn ook als u 't hier laat horen, dan krijg ik meteen een mailtje!

ardchat

Bericht door ardchat » 30 nov 2016, 09:27

Inderdaad een interessante optie; ik las dat het "vroeger" mogelijk was met EXIM, maar dat dat nu niet meer kan.
Ik wacht ook af.

HarmH

Bericht door HarmH » 12 dec 2016, 17:41

Dat Exim niet meer werkt komt niet duidelijk over.

Squirell email heeft ook filters, maar net als Outlook werken die alleen als de applicatie geopend wordt.

Er is op dit moment geen server-side alternatief beschikbaar, basicly mist het functionaliteit t.o.v. Outlook of Gmail.

crowings

Bericht door crowings » 25 nov 2017, 16:58

Dag Antagonist.

De wens lijkt me duidelijk genoeg. Uw klanten wensen een vakantiebericht in te kunnen stellen buiten DirectAdmin om.

Mijn klanten willen NIET dat hun medewerkers in DirectAdmin een vakantiebericht moeten instellen. Natuurlijk om de overduidelijke reden dat kwade medewerkers op een gegeven moment ook andere zaken kunnen benaderen en instellen.

Het staat nu al jaren op jullie suggestie-lijst maar jullie negeren het gewoon. Waarom wordt filtering in RoundCube niet gewoon toegevoegd? Of een andere manier aangeboden om jullie klantvraag te voldoen?

Hopelijk antwoorden jullie op deze oproep.

Vriendelijk bedankt.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 27 nov 2017, 13:35

Hallo iedereen,

Bij dezen een kleine statusupdate en toelichting!

Het toevoegen van uitgebreidere mailfiltering of autoresponders is meer dan het zetten van een vinkje in RoundCube of het installeren van een plugin. Om dit te laten werken zijn zeer ingrijpende wijzigingen aan ons mailplatform nodig, waar wij op dit moment op de achtergrond mee bezig zijn. Als wij iets doen bij Antagonist, dan doen wij dat namelijk meteen goed. Dit betekent dat het automatisch, veilig en gemakkelijk voor onze klanten dient te werken zonder dat dat klanten hoeven duiken in ingewikkelde materie.

Door eigen ontwikkeling bieden we nu ook bijvoorbeeld kosteloos SSL voor al onze klanten aan en loop je niet tegen de problemen die een 'standaard' oplossing of plugin biedt. Een tipje van de sluier hiervan hebben we opgelicht op:
- https://www.antagonist.nl/blog/2017/04/ ... uitgelegd/

Bij het instellen van mailfiltering gaan we dus ook voor een nettere en betere oplossing. Dit kost dus tijd, maar het resultaat zal dan ook beter zijn. Wat je namelijk wilt zoals 'HarmH' aangeeft dat dit server side gebeurt zodat de filtering of autoresponder direct plaats vindt en niet pas als je inlogt. Vooral bij een vakantiebericht wil je niet dat de autoreply pas dagen later volgt als de eigenaar van de mailbox toevallig inlogt in de webmail.

Zodra we een statusupdate hebben over de updates aan ons mailplatform dan zal ik dit zeker delen. Al wil ik daarbij eerlijk aangeven dat in deze wijzigingen zeer veel tijd zit. Bij Antagonist doen we iets namelijk goed en gaan we dus niet voor halve oplossingen of oplossingen waarvan jij storingen ondervindt bij implementatie.

Al begrijp ik dat het geen gewenste oplossing is kan je altijd gebruik maken van de DirectAdmin API. Hierdoor kan je zelf medewerkers een interface geven waarvoor ze specifiek voor hun e-mailadres een vakantiemelding kunnen instellen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

crowings

Bericht door crowings » 27 nov 2017, 21:01

.
<--
Dag Joris,

Bedankt voor de update!
-->

Joris de Leeuw schreef:
27 nov 2017, 13:35
Hallo iedereen,

Bij dezen een kleine statusupdate en toelichting!

Het toevoegen van uitgebreidere mailfiltering of autoresponders is meer dan het zetten van een vinkje in RoundCube of het installeren van een plugin. Om dit te laten werken zijn zeer ingrijpende wijzigingen aan ons mailplatform nodig, waar wij op dit moment op de achtergrond mee bezig zijn. Als wij iets doen bij Antagonist, dan doen wij dat namelijk meteen goed. Dit betekent dat het automatisch, veilig en gemakkelijk voor onze klanten dient te werken zonder dat dat klanten hoeven duiken in ingewikkelde materie.

Door eigen ontwikkeling bieden we nu ook bijvoorbeeld kosteloos SSL voor al onze klanten aan en loop je niet tegen de problemen die een 'standaard' oplossing of plugin biedt. Een tipje van de sluier hiervan hebben we opgelicht op:
- https://www.antagonist.nl/blog/2017/04/ ... uitgelegd/

Bij het instellen van mailfiltering gaan we dus ook voor een nettere en betere oplossing. Dit kost dus tijd, maar het resultaat zal dan ook beter zijn. Wat je namelijk wilt zoals 'HarmH' aangeeft dat dit server side gebeurt zodat de filtering of autoresponder direct plaats vindt en niet pas als je inlogt. Vooral bij een vakantiebericht wil je niet dat de autoreply pas dagen later volgt als de eigenaar van de mailbox toevallig inlogt in de webmail.

Zodra we een statusupdate hebben over de updates aan ons mailplatform dan zal ik dit zeker delen. Al wil ik daarbij eerlijk aangeven dat in deze wijzigingen zeer veel tijd zit. Bij Antagonist doen we iets namelijk goed en gaan we dus niet voor halve oplossingen of oplossingen waarvan jij storingen ondervindt bij implementatie.

Al begrijp ik dat het geen gewenste oplossing is kan je altijd gebruik maken van de DirectAdmin API. Hierdoor kan je zelf medewerkers een interface geven waarvoor ze specifiek voor hun e-mailadres een vakantiemelding kunnen instellen.

Plaats reactie