Email adres als SPAM gemarkeerd in Gmail

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
jarno51
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 dec 2013, 07:48

Email adres als SPAM gemarkeerd in Gmail

Bericht door jarno51 » 30 nov 2016, 14:56

Ik zit sinds vorige week met een raar probleem.
Sommige van mijn mails komen bij verschillende klanten met een gmail adres in de spamfolder te recht!
(dus niet 1 geïsoleerd geval...)

Als ik zelf een mail verstuur naar mijn gmail adres komt die gewoon in de inbox terecht.
Iemand een idee wat hier de oorzaak kan van zijn?
Ik heb al eens gechecked of mijn server niet op een black-list staat, maar voorlopig niet.
Al weet ik niet of die check betrouwbaar is, vermits ik niet 100% weet hoe de mailservers van Antagonist werken.
welk IP bvb?

Dit is heel vervelend voor me, als zakelijke klant. Krijg telefoontjes van "wanneer stuur je me die offerte...", of "je laat niets van je horen" en dergelijke. En dat kan niet de bedoeling zijn.

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1110
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Email adres als SPAM gemarkeerd in Gmail

Bericht door Joris de Leeuw » 30 nov 2016, 16:15

Beste Jarno,

Vervelend om te lezen dat bepaalde mail bij Gmail wordt aangemerkt als spam. Het beste kan je hiervoor een mail naar support@antagonist.nl sturen dan denken we graag mee over de betreffende situatie.

Mocht een ontvanger zien dat je mail in de ongewenste mail komt dan helpt het vaak om aan te geven dat je mail wel legitiem is. Hierdoor leert het spamfilter van de ontvangende partij en zal dit in de toekomst niet meer gebeuren.

Veel voorkomende oorzaken waardoor mail wordt aangemerkt als ongewenst is daarbij dat de mail veel eigenschappen heeft van spam of dat de mail niet ook met platte tekst (plain text) wordt verzonden en enkel met HTML-opmaak.
Een mogelijke oorzaak kan ook zijn dat de mail wordt geweigerd, aangezien deze relatief weinig tekst bevat maar een grote bijlage (een logo wat bijvoorbeeld in elke mail wordt toegevoegd).

Meer oorzaken waarom je mail kan worden aangemerkt als ongewenst en hoe je dit het beste kunt verhelpen is ook beschreven op de volgende website:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... mindicated
- http://www.dezaak.nl/273/voorkom-dat-uw ... gezien.htm
- https://support.google.com/mail/answer/81126 (Google biedt ook extra inzicht met een tool)

Hopelijk kan deze informatie je verder helpen in het achterhalen van de oorzaak. Mocht je er niet uitkomen stuur ons dan gerust een e-mail.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

jarno51
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 dec 2013, 07:48

Re: Email adres als SPAM gemarkeerd in Gmail

Bericht door jarno51 » 30 nov 2016, 16:50

Bedankt Joris,
Even kort feedback :
inderdaad, de ontvanger kan een mail als "niet-spam" markeren. Maar dan is het kwaad al geschied.
Hij is immers reeds in de spam-box terecht gekomen, en niet alle klanten weten (of durven) die markering te doen. :oops:

Ik heb jouw links doorgenomen, maar kom niet in aanmerking voor dergelijke triggers.
het email adres is een ordinaire info@AAAAAA.be (AAA = domein) en zowel in het onderwerp en de tekst staat geen "spammy" woorden zoals viagra en dergelijke meer :D

Alles wordt verzonden via RoundCube, dus weet niet of dit als plain-tekst meegestuurd word?
Ook is de bijlage (de offerte dus) een pdf van amper 105Kb.

En ook is het geen Bulk mail (of mass newsletter) maar specifieke mails voor specifiek klanten.

Ik zal voor de zekerheid een mailtje naar support sturen voor verder onderzoek.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 1110
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Email adres als SPAM gemarkeerd in Gmail

Bericht door Joris de Leeuw » 02 dec 2016, 11:13

Beste Jarno,

Gisteren heeft mijn collega Erik je mail opgepakt met ticket-id UKW-699-18888. Je mail werd eerder als ongewenst aangemerkt doordat er onjuiste SPF-records werden gebruikt in je DNS.

Waarom juiste SPF-records belangrijk zijn en hoe je deze dient te configureren heeft mijn collega Erik op onze blog beschreven op:
- https://www.antagonist.nl/blog/2016/11/spf-record/

Mocht je nog vragen hebben over de reactie van mijn collega Erik kan je gerust op zijn e-mail reageren.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie