Pagina 1 van 1

e-mail forwarden

Geplaatst: 02 feb 2017, 20:19
door waanders
Ik wil graag e-mail van een domeinnaam/pakket gehost bij Antagonist laten forwarden naar een mailadres van een ander domeinnaam/pakket gehost bij Antagonist.

Dit zou zo moeten: https://www.antagonist.nl/help/nl/email/setup/forwarder

Echter, ik zie de optie "'Forwarders" niet :shock:

Is de handleiding verouderd of heeft het er mee te maken dat ik een Reseller-pakket gebruik? (Ik ben wel ingelogd voor het betreffende pakket).

Re: e-mail forwarden

Geplaatst: 03 feb 2017, 12:40
door Elmar Besselink
Hi waanders,

Het kan er inderdaad mee te maken hebben dat je een Reseller-pakket gebruikt. Gaat het om een gebruiker die je binnen het Reseller-pakket hebt aangemaakt?

Zo ja, zorg dan dat je op 'Reseller Level' > 'List Users' > 'op de gebruiker klikken' > 'Modify User gebruiker' bij de optie 'Email Forwarders' een waarde hebt ingevuld of 'Unlimited' hebt aangevinkt.

Klik daarna op 'Save' om die wijziging op te slaan. De optie zal dan onder 'E-mail Management' zichtbaar moeten zijn bij de volgende keer inloggen.

Stuur anders gerust even een e-mail naar support@antagonist.nl met daarin het deb-nummer of de gebruiker waar het om gaat. We helpen je dan graag verder op weg.

Re: e-mail forwarden

Geplaatst: 03 feb 2017, 13:08
door waanders
Dank je, dat was het inderdaad, stond op 0. Hoe simpel kan het soms zijn :D

Via het forum vind ik makkelijker, dan hebben anderen er later wellicht ook nog iets aan. Is soms ook sneller dan mail.

Afijn, is opgelost.

Ik constateer overigens dat de mail doorgestuurd wordt, maar ook bij de originele geadresseerde nog in de mailbox komt. Is dat eventueel ook nog te configureren?

Re: e-mail forwarden

Geplaatst: 03 feb 2017, 13:25
door Elmar Besselink
Hi waanders,
waanders schreef:Dank je, dat was het inderdaad, stond op 0. Hoe simpel kan het soms zijn :D
Bedankt dat je laat weten dat je het zo op hebt weten te lossen, dat is fijn om te horen!
waanders schreef:Ik constateer overigens dat de mail doorgestuurd wordt, maar ook bij de originele geadresseerde nog in de mailbox komt. Is dat eventueel ook nog te configureren?
Kun je dit nader toelichten aan de hand van een voorbeeld? Welke forwarder heb je exact aangemaakt? Ik kan het gedrag dan beter verklaren. Bedankt!

Re: e-mail forwarden

Geplaatst: 04 feb 2017, 18:58
door waanders
Gewoon standaard forward volgens https://www.antagonist.nl/help/nl/email/setup/forwarder

Ik bedoel dat als je een forward aanmaak van mailadres B naar mailadres C en je een mailtje van mailadres A naar mailadres B stuurt, het mailtje niet alleen in mailbox van mailadres C terechtkomt maar ook in die van mailadres B. Wil je soms misschien niet.

Re: e-mail forwarden

Geplaatst: 07 feb 2017, 08:25
door Elmar Besselink
Hi waanders,

Wat je omschrijft, dat ontstaat enkel wanneer je zowel het e-mailadres B bij 'E-mail Accounts' hebt aangemaakt als dat het een doel-adres is bij de forwarder.

Wat er dan gebeurt, is dat de e-mail zowel wordt doorgestuurd naar het doeladres, maar ook in de inbox terecht komt van e-mailaccount B, omdat daar een afzonderlijk e-mailaccount voor is aangemaakt.

Dat gedrag valt niet te wijzigen. De enige weg daaromheen is dat je voor e-mailaccount B enkel een forwarder gebruikt en dus geen e-mailaccount aanmaakt. Het wordt dan enkel doorgestuurd naar het doel-adres.

Vaak is dat echter niet aan te raden. Bij het verwijderen van een e-mailaccount gaat immers alle huidige e-mail verloren en je kunt dan ook niet meer vanaf dat adres mailen.

Re: e-mail forwarden

Geplaatst: 25 okt 2017, 12:27
door marcel_deventer
Als ik e-mail laat forwarden, waarom blijft het dan niet in de mailbox staan die ik via mail.antagonist.nl open?

Dus:

Mailadres pietje@hotmail.com stuurt naar jantje@jouwdomeinnaam.nl. Alle email aan jantje@jouwdomeinnaam.nl wordt geforward naar jantje@hotmail.com.

Dit forwarden gaat goed, maar als ik dan later bij mail.antagonist.nl inlog voor jantje@jouwdomeinnaam.nl zie ik geen email. Hoort hier geen kopie te blijven staan?

Re: e-mail forwarden

Geplaatst: 25 okt 2017, 15:21
door Joris de Leeuw
Beste Marcel,

Mocht e-mail spontaan verdwijnen van de server betekent dit dat je per gebruik maakt van POP3 voor het ophalen van je e-mail. Bij POP3 wordt e-mail niet gesynchroniseerd en verwijderd van de server.

Dit kan verklaren dat je mailbox opeens leeg is op onze server.

Zie ook het verschil tussen POP3 en IMAP op: https://www.antagonist.nl/help/nl/email ... /popvsimap

Om deze reden is het aanbevolen altijd IMAP te gebruiken. In dit geval wordt je mail wel gesynchroniseerd met de server en verdwijnt deze niet opeens.

Hoe je e-mailprogramma's kan instellen te werken via IMAP is te lezen op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/email/client/start

Mocht je wijzigingen aan je mailprogramma maken is het aanbevolen altijd eerst al je mail te back-uppen!

Re: e-mail forwarden

Geplaatst: 26 okt 2017, 08:25
door marcel_deventer
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb alles wel zo ingesteld als in de Outlook 2016 handleiding staat beschreven.

Heb je nog een ander idee wat het zou kunnen zijn?
Image: https://ibb.co/bDJWt6

Afbeelding