domeinnaam koppelen aan webhosting

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
kevinmertens1990

domeinnaam koppelen aan webhosting

Bericht door kevinmertens1990 » 17 feb 2017, 09:30

Beste allemaal,

Mijn vader heeft gisteren een domeinnaam gekocht via antagonist, nu wil ik deze graag koppelen aan mijn antagonist plus webhosting. Maar omdat de domeinnaam niet in mijn bezit is kom ik er niet uit m.b.v. de handleidingen. De domeinnaam is ook (nog) niet verhuisbaar aangezien hij net gekocht is.

Heeft iemand toevallig een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt,
Groetjes Kevin

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: domeinnaam koppelen aan webhosting

Bericht door Joris de Leeuw » 21 feb 2017, 11:16

Beste Kevin,

Dank voor je bericht! Graag vertel ik je hoe je een domeinnaam kan koppelen aan een pakket indien de domeinnaam van een andere eigenaar is.

Om het domeinnaam toe te voegen in je Plus-pakket dien je eerst de volgende stappen te doorlopen zodat het Plus-pakket je domeinnaam kent:
1. Login in DirectAdmin
2. Ga onder Your Account naar Domain Setup
3. Klik door naar Add Another Domain
4. Voeg nu het domeinnaam toe.

Om de domeinnaam daarna te koppelen aan het Plus-pakket dien je in het andere klantaccount de volgende stappen te doorlopen:

1. Login in Mijn Antagonist
2. Ga naar producten
3. Kies het domeinnaam
4. Kies voor Nameserver wijzigen
5. Kies voor Kies een vooringesteld sjabloon: en dan 'Nameservers voor een hostingpakket'
6. Kies Wijzigen.

Vanwege de technische werking van domeinnamen kan het dan nog enkele uren duren voordat je domeinnaam via het Plus-pakket werkt.

Mocht je hierbij spaak lopen, stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag uitzoeken wat er aan de hand is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie