Domein koppelen aan Blogspot

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Winged Wolf
Contacteer:

Domein koppelen aan Blogspot

Bericht door Winged Wolf » 23 mei 2017, 12:25

Hoi

Ik heb vandaag een domein gekocht, te weten voldemore.nl
En deze wil ik graag koppelen aan mijn blog bij blogspot, voldemore1926.blogspot.nl
Ik heb dit gedaan door middel van de website doorsturen (Permanent doorsturen 301). Dit werkt, maar... na het intikken van het domein komt het blog te voorschijn, maar verdwijnt het domein zelf en zie je het blogspot-adres.
Is er een manier om er voor te zorgen dat mijn domein blijft staan, of kan dit alleen met een frame. Een frame wil ik niet, niet echt van deze tijd volgens mij.
Ik heb een kijkje genomen bij de A-records en DNS-instelllingen, maar daar durf ik niet aan te komen :oops:

Wie kan mij opweg helpen?

Winged Wolf
Contacteer:

Re: Domein koppelen aan Blogspot

Bericht door Winged Wolf » 24 mei 2017, 08:30

Zelf prutsen met de DNS-records lukt niet want bij Antagonist kun je niet twee keer een CNAME invullen. Google geeft als oplossing dat ik mijn domein bij hen moet verifiëren, maar Google gelooft niet dat ik eigenaar ben van mijn eigen domein.. Joepie.. :roll:

Hoe nu verder??

Winged Wolf
Contacteer:

Bericht door Winged Wolf » 24 mei 2017, 08:46

Okee, stap 1 is gelukt!!
Gefeliciteerd. U heeft geverifieerd dat u de eigenaar bent van voldemore.nl.
Nu de rest nog :)

---EDIT---

De omleiding werkt (nog) niet..
Je wordt omgeleid

De blog die hier stond, staat nu op http://www.voldemore.nl/.

Wil je omgeleid worden?
Bij het klikken op "JA" gebeurt er (nog) niks.

Ook via het gewone blogspot-adres is het blog nu onbereikbaar...

---EDIT 2---
Alles weggehaalt, het blog is nu weer bereikbaar en voldemore.nl is nu weer een doorverwijs-domein..
Ik hou het wel bij Permanent doorsturen 301.

Daniël Langela
Antagonist staff

Bericht door Daniël Langela » 24 mei 2017, 10:44

Beste,

Vervelend om te vernemen dat het nog niet gelukt is om je domein door te sturen naar je blogspot site met behoud van je domeinnaam.

Hier kunnen wij je bij helpen. Zou je een mail willen sturen naar support@antagonist.nl met daarin de opgegeven DNS records van blogspot?

Wij kunnen deze records op de juiste manier voor je toevoegen zodat je netjes je blogspot site kan benaderen met behoud van je domeinnaam.
Met vriendelijke groet,

Daniël Langela
Antagonist staff

Winged Wolf
Contacteer:

Bericht door Winged Wolf » 24 mei 2017, 11:10

Oh dat is helemaal top :D
Ik zal jullie een mailtje sturen. Maar geen nood als jullie er niet aan toe komen, hoor. Het heeft geen haast. :)

Winged Wolf
Contacteer:

Bericht door Winged Wolf » 25 mei 2017, 13:57

Blogspot/Google is erg vervelend als je kiest voor het verifiëren van je domein, want als je dat wilt aanpassen door middel van het aanpassen van de DNS-records, dan zijn die gegevens niet meer terug te vinden... Ik was helemaal klaar met Blogspot/Google. Heel even heb ik nog aan Wordpress.com gedacht, maar nu heb ik gekozen voor ComicFury.com.
Ik heb van de admin van ComicFury de DNS-records gehad en deze aangepast in "Mijn Antagonist". Volgens sommige bronnen kan het een dag of 2 duren voor de veranderingen zichtbaar zijn. Ik ben benieuwd. :)

Daniël Langela
Antagonist staff

Bericht door Daniël Langela » 26 mei 2017, 07:08

Beste WW,

Jammer dat het niet gelukt is om de DNS records bij Blogspot te verkrijgen! Zojuist heb ik het voor je nagekeken en de records lijken er goed in te staan.

Wanneer ik naar http://voldemore.nl/ krijg ik dan ook netjes een webcomic website te zien.

Het legen van de cache van je webbrowser kan ook nog wel eens helpen na het wijzigen van je DNS. Instructies voor het wissen van je cookies en cache zul je hier vinden:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/website/cache/start

Veel plezier met je website, en mocht je vragen hebben, stel ze gerust!
Met vriendelijke groet,

Daniël Langela
Antagonist staff

Winged Wolf
Contacteer:

Bericht door Winged Wolf » 26 mei 2017, 08:39

Beste Daniël,

Ja, ik zag het ook, zojuist. Alles werkt perfect nu. Helemaal top :D

Bedankt voor de tip voor het legen van de cache/verwijderen van de cookies, kan altijd een keer van pas komen. :)

Winged Wolf
Contacteer:

Bericht door Winged Wolf » 23 jun 2017, 14:27

Daniël Langela schreef:Beste,

Vervelend om te vernemen dat het nog niet gelukt is om je domein door te sturen naar je blogspot site met behoud van je domeinnaam.

Hier kunnen wij je bij helpen. Zou je een mail willen sturen naar support@antagonist.nl met daarin de opgegeven DNS records van blogspot?

Wij kunnen deze records op de juiste manier voor je toevoegen zodat je netjes je blogspot site kan benaderen met behoud van je domeinnaam.
Ik heb een nieuwe blogspot gemaakt en kom er weer niet uit met de DNS, maar... nu heb ik wel de gegevens van blogspot/google. Ik zal de support een mailtje sturen :)

Oeps.. ik had de mail aan en van jullie in mijn andere gmail staan... :oops:
Oude ticket nummer: [#QSG-269-33626]
en dit is het nieuwe ticket nummer: [#UHD-395-85280]

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 26 jun 2017, 12:57

Hallo Winged Wolf,

Mijn collega Dennis heeft je inmiddels van meer reacties voorzien. Mochten er nog vragen zijn naar aanleiding van deze mails reageer dan gerust op de berichten van mijn collega.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Winged Wolf
Contacteer:

Bericht door Winged Wolf » 26 jun 2017, 14:32

Hoi Joris,

Ja dat klopt.
Ik had ondertussen een Slim-pakket gekocht en alles is nu dik voor elkaar. :D

Plaats reactie