DNS bij verhuizen domeinnaam naar Antagonist

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Erik09

DNS bij verhuizen domeinnaam naar Antagonist

Bericht door Erik09 » 19 jul 2017, 20:45

Ik heb een account bij Antagonist en wil nu een domeinnaam van een andere provider naar Antagonist verhuizen. Er komt dan dus een domeinnaam bij in mijn pakket. Ik neem aan dat de DNS de naam naar Antagonist verwijst zodra de verhuizing rond is.

Mijn vraag: kan ik de DNS records voor dit domein dan ook direct hier bij Antagonist wijzigen via DirectAdmin? Ik wil namelijk tijdelijk terug kunnen schakelen naar de oude provider als er even iets fout gaat..

Dank & groet,

Erik

Daniël Langela
Antagonist staff

Re: DNS bij verhuizen domeinnaam naar Antagonist

Bericht door Daniël Langela » 20 jul 2017, 15:06

Beste Erik,

Bedankt voor je bericht.

Het is inderdaad mogelijk om voor de verhuizing de DNS records alvast bij Antagonist naar wens in te stellen, zodat na het verhuizen deze records meteen worden opgepakt.

Je kunt je DNS zone binnen DirectAdmin wijzigen door de instructies te volgen onder deze link:
https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... vanced/dns
Met vriendelijke groet,

Daniël Langela
Antagonist staff

Erik09

Bericht door Erik09 » 21 jul 2017, 09:36

SPOED: Ik ben nu bezig met verhuizen. Ik kies voor: alleen het domein verhuizen (want heb dus al een pakket). Er staat nu:

Alias voor bestaand pakket (of resellerdomein)
Bestel een domeinnaam voor een bestaand pakket. Let erop dat de alias wordt gekoppeld aan de hoofdgebruiker van het pakket; je kunt in onze handleiding teruglezen hoe je dit eventueel kunt wijzigen.

MIJN VRAAG: Begrijp ik goed dat de domeinnaam als ALIAS automatisch zal gaan verwijzen naar het hoofddomein van ons pakket? Want dat is helemaal niet de bedoeling! Waarom zie ik geen optie om gewoon de domeinnaam bij Antagonist naar de domeinnaam zelf te laten verwijzen? Misschien ben ik met de verkeerde (bestel)procedure bezig..?

Ik hoor het graag, dank,

Erik

Erik09

Bericht door Erik09 » 21 jul 2017, 10:49

Mijn vraag is net via de chat beantwoord:

Het domein wordt inderdaad als alias toegevoegd, maar/tenzij: als het domein al op het pakket staat zal deze niet als alias worden toegevoegd maar automatisch gekoppeld worden aan de bestaande site.

Dat laatste is bij ons het geval: we hadden de te verhuizen domeinnaam al aangemaakt en de website op de server gezet.

Groet,

Erik

Plaats reactie