3 geblokkeerde kwaadaardige inlogpogingen

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Winged Wolf
Contacteer:

3 geblokkeerde kwaadaardige inlogpogingen

Bericht door Winged Wolf » 30 jul 2017, 12:43

Mijn blog is nog maar pas online, de 'echte' blogposten komen in augustus.
Waar ik me een beetje zorgen om maak is dat er dankzij Jetpack al 3 kwaadaardige inlogpogingen zijn geblokkeerd. Nu ben ik natuurlijk blij dat Jetpack ze blokkeert, maar betekent dit dat er hackbots actief zijn of dat hier personen achter zitten?

Ik gebruik de nieuwste versie van Wordpress en mijn plugins Jetpack, Akismet, CC Cookie Consent en Really Simple SSL zijn allen up-to-date.
Is er iets extra's wat ik moet doen, behalve regelmatig mijn wachtwoord wijzigen, of zit ik zo safe.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: 3 geblokkeerde kwaadaardige inlogpogingen

Bericht door Joris de Leeuw » 04 aug 2017, 08:24

Dat robots op je website proberen in te loggen is helaas 'normaal' gedrag bij WordPress websites. Wat robots doen is simpele wachtwoorden raden om te kijken of ze zo binnen kunnen komen. Dit ligt dus niet per se aan jouw website, maar zie je dus bij veel websites terug.

Gezien jouw website verder up-to-date is en een beveiligingsplugin heeft hoef jij je hier verder niet zorgen over te maken. Jetpack doet namelijk goed zijn werk.

Mocht je last hebben van dit soort meldingen kan je natuurlijk instellen dat je hier geen meldingen meer over ontvangt maar de beveiliging wel aan laten staan.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Winged Wolf
Contacteer:

Re: 3 geblokkeerde kwaadaardige inlogpogingen

Bericht door Winged Wolf » 05 aug 2017, 11:56

Joris de Leeuw schreef:Gezien jouw website verder up-to-date is en een beveiligingsplugin heeft hoef jij je hier verder niet zorgen over te maken. Jetpack doet namelijk goed zijn werk.
Dank je wel! Dit is een hele geruststelling :D

Plaats reactie