DNS aanpassen

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Rob

DNS aanpassen

Bericht door Rob » 07 aug 2017, 16:21

Hi,

Voor één van m'n domeinnamen wil ik de hosting elders laten lopen. Nu is mijn vraag waar ik kan instellen waar dat domein vanuit jullie DNS naartoe moet verwijzen met een A record?

Alvast dank.

Groet,
Rob

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: DNS aanpassen

Bericht door Joris de Leeuw » 07 aug 2017, 17:18

Beste Rob,

Dank voor je bericht! Graag vertel ik je hoe je een domeinnaam kan uit laten komen op ons platform.

De makkelijkste weg om een externe domeinnaam op ons platform uit te laten komen is als volgt;

Stap 1. Voeg de domeinnaam toe ergens in DirectAdmin zodat ons platform je domeinnaam kent. Bijvoorbeeld onder 'Domain Pointers' als alias
Stap 2. Verwijs de domeinnaam nu naar ons platform door bij de externe partij de volgende nameservers in te stellen;

ns1.webhostingserver.nl
ns2.webhostingserver.nl
ns3.webhostingserver.nl

Hierna gaat de domeinnaam inclusief mail volledig via Antagonist werken. Houd daarbij rekening mee dat het vanwege de technische werking van domeinnamen nog enkele uren kan duren voordat je deze wijziging merkt.

Mocht je enkel een bepaalde A-record naar Antagonist wensen verwijzen dien je ook de domeinnaam eerst toe te voegen in DirectAdmin en daarna bij de externe partij een A-record naar de juiste IP-adres aan te maken. Het juiste IP-adres kan je in DirectAdmin vinden door bijvoorbeeld bij 'Domain Setup' te kijken.

Merk op dat deze methode complexer is en fout gevoeliger is. Een domeinnaam aan onze nameservers koppelen is dus ten zeerste aanbevolen en zeker zo makkelijk.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Rob

Bericht door Rob » 08 aug 2017, 13:21

Hi Joris,

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Hoe werkt het andersom? Dus als ik een domeinnaam hier heb zonder hosting die ik wil koppelen aan een hosting pakket ergens anders?

Groet,
Rob

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 08 aug 2017, 13:31

Beste Rob,

Indien het andersom is kan je bij ons een losse domeinnaam registreren en deze specifiek doorverwijzen naar een derden partij. Bijvoorbeeld om de nameservers of de DNS van het losse domein te bewerken.

Welke gegevens je daarbij exact dient aan te passen kan je opvragen bij de externe partij.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Rob

Bericht door Rob » 15 aug 2017, 04:28

Dankjewel!

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 16 aug 2017, 08:47

Geen dank! :)