Is server 166 offline?

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
Winged Wolf
Contacteer:

Is server 166 offline?

Bericht door Winged Wolf » 17 jan 2018, 10:23

Ik wilde net de nieuwe WordPress update gaan doen en toen zag ik dat mijn website offline is.
Ik kreeg deze melding:

Code: Selecteer alles

Deze site is niet bereikbaar
Het IP-adres van de server van wynterroza.com kan niet worden gevonden.
Voer Windows Netwerkcontrole uit.
DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Maar alle andere websites die ik bezoek doen het wel, dus ik denk dat het aan de server ligt (denkt de leek :mrgreen: )
Op de serverstatus-pagina staat (nog) niks over s166.
Heeft het misschien te maken met de nieuwe beveiliging die jullie aan het doorvoeren zijn?
https://www.antagonist.nl/blog/2018/01/ ... -meltdown/

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Is server 166 offline?

Bericht door Joris de Leeuw » 17 jan 2018, 11:07

Beste Winged Wolf,

Er zijn op dit moment geen verstoringen of onderhoud binnen ons platform. Dit kan je controleren via:
- https://status.antagonist.nl/

De melding waar je tegenaan loopt geeft specifiek aan dat de webbrowser je domeinnaam niet kan vinden. Dit kan er op wijzen dat er specifiek iets mis gaat met de configuratie of DNS van je domeinnaam. Indien het namelijk een verstoring was aan onze zijde zouden al je domeinnamen niet werken.

Indien je de oorzaak niet kan achterhalen stuur dan gerust een e-mail naar support@antagonist.nl. Dan helpen we je graag uitzoeken wat er aan de hand is.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Winged Wolf
Contacteer:

Bericht door Winged Wolf » 17 jan 2018, 11:21

Beste Joris,

Ik zal de support een mailtje sturen :)

Met andere websites bedoelde ik de websites van anderen, dat was een beetje onduidelijk zie ik nu.
Ik hoop dat we de oplossing kunnen vinden :)

Winged Wolf
Contacteer:

Bericht door Winged Wolf » 17 jan 2018, 11:34

Sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry :oops:

Allemaal mijn fout! Sorry!!

Jullie hadden al op 31-12-2017 om een e-mail verificatie gevraagd en ik heb er tot driemaal helemaal overheen gekeken.
Ik heb nu de email geverifieerd en alles werkt weer..

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 17 jan 2018, 11:45

Beste Winged Wolf,

Fijn om te lezen dat je de oorzaak hebt weten te achterhalen en je domeinnaam weer werkt.

De reden was inderdaad dat je e-mailadres niet bij de overkoepelende organisatie van internationale domeinen (ICANN) bevestigd was. Deze regel is vanuit ICANN van kracht op .com domeinnamen om er voor te zorgen dat
de registrant-contact van een domein moet actief en bereikbaar zijn.

Indien na herinneringen je geen actie onderneemt kan ICANN inderdaad vanwege deze strikte regelgeving je domeinnaam tijdelijk uitschakelen.

Gelukkig is bij SIDN (het registry van .nl domeinnamen) niet deze strikte regelgeving actief. Al dien je in allen gevallen je domeinnaam wel te registreren op kloppende gegevens.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie