Google 500 errors

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
rudolph.smits
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:50

Google 500 errors

Bericht door rudolph.smits » 20 feb 2018, 15:43

Goedendag

Ik krijg sinds enkele weken 500 foutcodes op Google Webmaster. Dat betreft uitsluitend de category/x en tag/x pagina's. Dat zijn Wordpress-pagina's. Hierop mist de footer die op eigen pagina's wél verschijnt. Ik gebruik Wordpress maar kan niets vinden wat op een foutoorzaak lijkt.

Op het Wordpress forum krijg ik de suggestie om de error log op de server te bekijken voor mogelijke oorzaken. Bestaat zo'n error log en zo ja, waar kan ik die vinden?

Vriendelijke groet, Rudolph Smits

Voorbeeld foute weergave: https://www.vakantiehuisverhuur.eu/category/nieuws/

emiel
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jan 2016, 12:40
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Google 500 errors

Bericht door emiel » 21 feb 2018, 11:54

Foutcodes in de "500-serie" zijn altijd server-side fouten en dus is het inderdaad verstandig in de error-logs te kijken. Deze kun je vinden door in te loggen in DirectAdmin en dan (eventueel nadat je het betreffende domein geselecteerd hebt) onder Your Account de optie Site Summary / Statistics / Logs te kiezen.

Redelijk bovenin vind je dan de link naar de Web Error Log waarbij je kunt kiezen voor de volledige error log (Full Error Log) of de laatste 10 danwel 100 regels.

Gebruikersavatar
Joris de Leeuw
Antagonist staff
Berichten: 819
Lid geworden op: 13 feb 2016, 20:15

Re: Google 500 errors

Bericht door Joris de Leeuw » 23 feb 2018, 14:28

Hallo Heren,

Een 500 internal server error toont inderdaad als er iets mis gaat binnen de werking van een website. Zoals Emiel aangeeft kan je dan het beste in de logboeken kijken. Uitleg hoe je hier kan komen is tevens te vinden op:
- https://www.antagonist.nl/help/nl/webhosting/setup/logs

Meestal is het gedrag te wijten aan een incorrect werkende plugin waardoor je website geheel niet of deels niet goed toont. Het beste kan je mocht je een foutmelding zien die verwijst naar een plugin de plugin geheel verwijderen of het probleem neerleggen bij de maker van de plugin.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie