verwerkingsovereenkomst

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
jeroenkloppenburg

verwerkingsovereenkomst

Bericht door jeroenkloppenburg » 03 apr 2018, 07:12

Hallo,

Ik heb een wordpress installatie met daarop gebruikers. Volgens mij moet ik dan met Antagonist een 'verwerkingsovereenkomst' sluiten vanwege de komende privacy wetgeving.

Hoe gaat dit in zijn werk? Hebben jullie daar reeds iets voor waar slechts namen in gekopt moeten worden?

Ik hoor het graag.

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: verwerkingsovereenkomst

Bericht door Joris de Leeuw » 03 apr 2018, 07:41

Hallo Jeroen,

Graag citeer ik mijn toelichting die ik eerder in een andere onderwerp op het forum heb gegeven:
Joris de Leeuw schreef:
30 mar 2018, 07:22
Beste Bob,

Goed dat je hier alvast over aan het nadenken bent. Bewustwording is immers een belangrijk uitgangspunt!

Sinds de oprichting in 2004 zijn privacy en veiligheid belangrijke speerpunten voor Antagonist. Daardoor voldoen wij al grotendeels aan de GDPR. Op dit moment zijn wij bezig met de laatste voorbereidingen om uiterlijk 25 mei 2018 volledig GDPR-compliant te worden. Er loopt op dit moment dus een implementatietraject: wij zorgen ervoor en garanderen je dat wij per 25 mei 2018 zullen voldoen aan de AVG.

Met onze juridisch adviseur werken we momenteel aan een universele verwerkersovereenkomst die geschikt is voor onze dienstverlening, je hoeft dus zelf geen verwerkers-/bewerkersovereenkomst op te stellen. Zodra deze gereed is, zullen we deze aan onze klanten aanbieden ter ondertekening.

Mogelijk ook interessant voor jou: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... -op-de-avg
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

jeroenkloppenburg

Re: verwerkingsovereenkomst

Bericht door jeroenkloppenburg » 03 apr 2018, 08:59

Top Joris!

Ik heb de zoekfunctie op het forum wel gebruikt, maar kon dit bericht niet vinden.... Je zal het nog wel eens moeten herhalen denk ik...

Overigens kon ik het ook niet in het Help deel van de site vinden.

Ik zie het straks wel tegemoet komen :)

Plaats reactie