Dubbele redirect?

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
mieshuib

Dubbele redirect?

Bericht door mieshuib » 31 mei 2018, 18:09

Vandaag heb ik via Domain Setup HSTS geactiveerd op mijn WordPress site. Ik zag toen dat Redirect HTTP to HTTPS bij niet aangevinkt was. Op zich geen probleem omdat ik Really Simple SSL op mijn site heb draaien (vanwege het toentertijd oplossen van mixed content) en daar te zien is : 301 redirect naar https ingesteld: WordPress redirect.

Toch heb ik - omdat dat bij nieuwe domeinen op Antagonist ook gebeurt - in Domain Setup de Redirect HTTP to HTTPS maar aangevinkt. Is dat nu niet dubbelop? Zowel bij Really Simple als in Domain Setup. Zit het elkaar niet in de weg en kan ik het aangevinkt laten of is beter om de redirect in Domain Setup weer uit te vinken?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Dubbele redirect?

Bericht door Joris de Leeuw » 01 jun 2018, 08:43

Hallo Mieshuib,

Dit zorgt gelukkig niet voor een dubbele redirect Het beste kan je in DirectAdmin de 'Redirect HTTP to HTTPS' aan laten staan gezien dit altijd bezoekers naar SSL doorstuurt. Omdat de doorstuur dan al is gedaan doet de Really Simple SSL plugin niet nogmaals een (dubbele) redirect.

Het is aanbevolen ondanks dat Really Simple SSL zelf dan niet meer redirect de plugin wel aan te laten. Dit omdat de Really SSL plugin ook andere wijzigingen aan je website maakt. Denk hierbij aan het voorkomen van 'mixed-content' voor bezoekers.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

mieshuib

Re: Dubbele redirect?

Bericht door mieshuib » 01 jun 2018, 16:13

Helemaal duidelijk. Dank je wel. Inderdaad wist ik dat ik Really Simple SSL om die reden niet kon verwijderen. Toch goed dat je het meldt. En dat het elkaar zo niet in de weg zit.

Plaats reactie