Van productie naar live

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Reno

Van productie naar live

Bericht door Reno » 04 apr 2019, 22:30

Beste,

Ik weet niet of dit het juiste forum is om deze vraag te stellen, maar ik probeer het toch even..

De ontwikkeling van mijn website wil ik graag doorzetten in een productie-omgeving zodat de live omgeving ongehinderd doorgaat en gebruikers geen last hebben van eventuele foutmeldingen die gedurende het ontwikkelproces ontstaan. Ik weet echter niet hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Momenteel gebruik ik enkel Filezilla om bestanden te wijzigen. Het nadeel hiervan is dat ik geen log heb van gewijzigde bestanden en inhoud, zoals op Github of iets soortgelijks. Ik begin steeds meer het nut hiervan in te zien maar weet niet hoe ik dit gemakkelijk combineer met de website gehost bij Antagonist. Het fijnste vind ik namelijk gewoon het bestand binnenhalen, wijzigen, en weer uploaden. Github zou hier dan nog ergens tussenzitten wat het proces enorm vertraagd. Iemand die hier ervaring mee heeft, dan wel tips heeft?

Mijn tweede vraag is: hoe zet je betrouwbaar een updatet versie van je productie-omgeving naar je live-omgeving. Is het simpelweg kopiëren en plakken (ervan uitgaande dat de instellingen goed staan) of komt er toch nog meer bij kijken?

Als hobbyist heb ik hier eigenlijk nooit echt mee te maken gehad, maar nu ik het tegenkom, merk ik dat die ervaring, kennis en georganiseerde manier van werken op dat gebied mij wel ontbreekt.

Alvast bedankt.

Groeten,

Plaats reactie