email sub-addressing

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst even onze handleiding (http://help.antagonist.nl/) voordat je hier je vraag stelt. Voor de meeste problemen hebben we een oplossing met een zeer uitgebreide uitleg.
Plaats reactie
seed7

email sub-addressing

Bericht door seed7 » 12 mei 2019, 18:01

john.doe+test@example.com zou "normaal gesproken" in de john.doe@example.com mailbox terecht moeten komen. Bij Antagonist niet, undeliverable. "john.doe(test)"@example.com doet dat wel. De haakjes worden gebruikt voor commentaar, de "+" voor proces instructies. Is dit, door mij, configureerbaar? Ik zou graag beide opties gebruiken.

Zonder alle mogelijkheden van speciale tekens / wildcards zelf te doorlopen, wat werkt er / hoe is het geconfigureerd?

ingo

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: email sub-addressing

Bericht door Joris de Leeuw » 13 mei 2019, 14:20

Beste Ingo,

Het toevoegen aan een plus aan een mailadres is niet iets wat een mailserver standaard snapt. Vandaar werkt het bij ons (en vele andere webhosters) ook niet.

Het klinkt echter wel als een mooie suggestie. Ik zal hem noteren.

Merk op dat dit flink wat aanpassingen vereist, waaronder verdere filtering op basis van wat er achter de plus staat. Dat is nog niet iets wat onze platform kan, maar we wel aan het onderzoeken zijn of dat in de toekomst kan.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

seed7

Bericht door seed7 » 13 mei 2019, 17:35

Dank je Joris,

er zijn eigenlijk maar twee veel gebruikte basis opties, alle email komt in de zelfde box terecht, onafhankelijk van wat er achter de plus (of een van de andere 'wildcards') staat.

Een andere optie (RFC 5233) die ik het verleden heb gebruikt is dat mail automatisch naar een onderliggende map verplaats wordt. john.doe+honeypot@example.com zou dan automatisch naar de 'honeypot' map verplaatst worden. Als die niet bestaat komt de email in john.doe inbox terecht.

Optie twee zou heel erg mooi zijn.

Optie een is voor mij op zich voldoende, hiermee zou ik vanuit de thuisbasis e.a. kunnen filteren of acties kunnen ondernemen.

In ieder geval werkt de optie met de haakjes als het lokale deel van het adres tussen aanhalingstekens staat, dus daarmee kan ik vooruit.

( http://www.postfix.org/postconf.5.html# ... _delimiter )
( https://wiki.dovecot.org/LDA/Postfix )

Ingo

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Bericht door Joris de Leeuw » 14 mei 2019, 12:33

Beste Ingo,

Dank voor het delen van deze info!

Het gebruik maken van Mail Sieve is een mooie optie en staat momenteel al als wens genoteerd om aan onze platform toe te voegen. Dit vereist echter nog een enorm aantal wijzigingen aan onze mailplatform.

Zodra hier meer over bekend of concreet is zullen we dat zeker delen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Plaats reactie