Factuurdatum. Ik snap er niks van.

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
waanders

Factuurdatum. Ik snap er niks van.

Bericht door waanders » 21 dec 2020, 14:53

Op 6 oktober krijg ik een mailtje (met een pro-formafactuur als bijlage) dat er een automatische verlengbestelling geplaatst is en dat het totaalbedrag op 13 oktober automatisch wordt afgeschreven. Prima. En 13 oktober is inderdaad het bedrag afgeschreven.

Vervolgens krijg ik op 23 november een mailtje dat "de betaling voor de bestelling succesvol is ontvangen en dat de verwerking ervan daardoor is begonnen" en "de definitieve factuur als bijlage is toegevoegd".

In de factuur staat "Deze factuur is betaald op 13 oktober 2020". Klopt.

In Mijn Antagonist staat in het overzicht als factuurdatum 23 november. Huh?

Uiterst verwarrend. Waarom krijg ik 6 weken na betalen de melding "dat de verwerking ervan daardoor is begonnen"?

Het is toch 2020? Moet toch binnen enkele dagen geregeld zijn?

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Factuurdatum. Ik snap er niks van.

Bericht door Joris de Leeuw » 22 dec 2020, 16:02

Hallo Waanders,

Mocht je vragen hebben over een bepaalde verlenging kan je het beste contact opnemen met onze support. Dan kunnen we de situatie specifiek toelichten.

Het klopt daarbij dat de definitieve factuur pas wordt uitgeschreven, zodra de verlenging wordt verwerkt. Dat is bewust niet gelijktijdig met de incasso, maar later. Graag leg ik uit waarom. De incasso gebeurt vroegtijdig, omdat we een succesvolle verlenging willen garanderen. Er moet ruimte zijn om te kunnen handelen, bijvoorbeeld bij een mislukte incasso of een stornering. Dit om te voorkomen dat je bijvoorbeeld 'opeens' een domeinnaam zou kwijt zijn door een ontbrekende betaling.

Ook speelt mee dat een verlenging van een domein niet valt terug te draaien bij de registry. Dankzij de tijd tussen de incasso en verwerking, heb je als klant de ruimte voor aanpassingen. Erg prettig als blijkt dat je een specifiek product niet meer wilt behouden, voordat het al definitief is verlengd. Vanzelfsprekend is een verlenging altijd voor de volgende periode. Er gaat dus geen looptijd verloren.

Concreet is in geval van automatisch verlengen de procedure als volgt:
- Je ontvangt via de e-mail een herinnering dat de verloopdatum van je producten in zicht komt.
- De order wordt automatisch opgesteld waar je op dat moment ook de pro-formafactuur ontvangt.
- Het bedrag wordt geïncasseerd. Dat is niet hetzelfde moment als de verlenging daadwerkelijk wordt doorgevoerd.
- Doorgaans twee tot vier weken later wordt de verlenging automatisch doorgezet (afhankelijk van de batch waar je in zit).
- Wanneer dat is gebeurd, wordt de definitieve factuur verzonden naar het adres bekend in Mijn Antagonist.
- Tevens is de definitieve factuur dan terug te vinden in je klantaccount van Mijn Antagonist bij 'Administratie'.

Bij het verlengen en de uitvoer van een automatisch incasso komt dus meer kijken dan je wellicht verwacht.
Juist door deze secure procedure over tijd kunnen ongewenste situaties worden voorkomen.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

waanders

Re: Factuurdatum. Ik snap er niks van.

Bericht door waanders » 22 dec 2020, 18:49

Duidelijk verhaal, bedankt!

(Ja, had het support kunnen vragen, maar dan krijg ik een mailtje, nu kan iedereen het lezen, ik neem aan dat ik niet de enige ben met deze vraag.)

Plaats reactie