Waar is mijn "mail@voorbeeld.nl"

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Angelique-van-Campen
Contacteer:

Waar is mijn "mail@voorbeeld.nl"

Bericht door Angelique-van-Campen » 17 jan 2021, 11:53

Een rare vraag waar ik normaal nooit bij stil sta. Ik heb 2 sites (X-Plained.Com en X-Plained.web-ontwikkeling.com). De 1e URL is de main site en de 2e URL is een clone die eigenlijk bedoeld is om dingen en plugins uit te proberen.

Nu viel mij al op dat ik recentelijk geen aanmeldingen meer krijg - op zichzelf ook wel rustig - dus wat nader onderzoek gedaan en om de ene of andere reden werkt het NIET op X-Plained.com maar wel op de clone. Vreemd want het enige verschil zijn het aantal posts die op de clone niet staan. Verder zijn alle plugins etc up-to-date. Afijn, voor X-Plained.Com heb ik twee additionele email adressen namelijk "info" en "Angelique". Juist voor het versturen van bv. een contact formulier of een aanmelding wordt er schijnbaar ook gebruik gemaakt van een mail adres genaamd "mail@x-plained.com", dus zo ook voor mail@X-Plained.web-ontwikkeling.com.

Als ik een registratie invul op X-Plained.web-ontwikkeling.com, dan krijg ik netjes een email in mijn mail programma maar doe ik hetzelfde op X-Plained.Com, dan krijg ik niets. Dus ik dacht, ik stuur een email vanuit mijn mail programma naar mail@X-Plained.Com maar ik kreeg gelijk een error boodschap dat dit email adres niet bestaat. oeps, probleem.

Goed, lang verhaal kort; op de een of andere manier heeft X-Plained.Com dus geen mail@X-Plained.Com meer en kan dus ook niets meer versturen vanuit een invulformulier op mijn site omdat dit mail adres dus niet bestaat.

Hoe dit dan kan snap ik ook niet, mede ook omdat dit de originele site is en de clone werkt wel. Voordat ik allemaal gekke dingen ga doen eerst maar de vraag; kun je op de een of andere manier erachter komen waar dit mail adres is of kun je dit aanmaken of zoiets?
Met vriendelijke groet,

Angelique van Campen

gouwepeer
Contacteer:

Re: Waar is mijn "mail@voorbeeld.nl"

Bericht door gouwepeer » 21 jan 2021, 20:56

Ik vermoed dat jij voor jouw main site een emailaccount hebt aangemaakt en voor de clone site niet. Dit kan je bekijken op https://s***.webhostingserver.nl:2222/user/email/accounts (waarbij je *** moet vervangen door het nummer van jouw server). Rechts bovenin kan je dan het gewenste domein selecteren.

Angelique-van-Campen
Contacteer:

Re: Waar is mijn "mail@voorbeeld.nl"

Bericht door Angelique-van-Campen » 22 jan 2021, 04:12

Hi gouwepeer,

Die staat er inderdaad niet bij maar ik heb het idee, anders moet ik ook maar het WordPress forum proberen, dat het een mail adres is wat aangemaakt wordt bij de WP installatie.

Maar waarom den k ik dit?

Mijn huidige site - X-Plained.Com - heeft sinds gisteren weer een schone kloon. Een kloon die mag ik verwachten identiek is, toch? Hoe gek het ook is, als ik vanuit daar aan het frontend het contact formulier invul, ik gewoon een mail ontvang in mijn email programma van mail@clone.web-ontwikkeling.com. Doe ik dus weer hetzelfde vanuit X-Plained.Com, dan krijg ik geen ingevulde email vanuit het contact form. Let wel, het is een exacte kloon en toch werkt het bij de kloon website wel en bij de oorspronkelijke site niet, dus moet het iets anders zijn.

Ik ben nu wel bezig met Contact Form 7 om iets te maken maar wilde eigenlijk gewoon het contact formulier van Elegant themes gebruiken. Dus je reactie en hulp wordt enorm gewaardeerd mara dat is het dus niet al snap ik er zelf ok maar heel weinig van dat het bij de kloon wel werkt en bij de originele site niet werkt.
Met vriendelijke groet,

Angelique van Campen

Plaats reactie