Land blokkeren die nog niet bestaat

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
Jan Deters

Land blokkeren die nog niet bestaat

Bericht door Jan Deters » 28 feb 2021, 08:50

Beste Antagonist of forumleden,

Op dit moment wordt ik overspoeld door mail van de landcode .cyou
De mail ziet er dan zo uit onderwerp@variabel.cyou
Doordat 'variabel' steeds maar blijft veranderen en .cyou niet als landcode bestaat kan ik dit niet blokkeren via de mail instellingen in mijn mail omgeving.
Zou Antagonist dit aan de landcodes kunnen/willen toevoegen om te blokkeren?

Jan Deters

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Re: Land blokkeren die nog niet bestaat

Bericht door Joris de Leeuw » 01 mar 2021, 16:15

Beste Jan,

Mail werkt niet op landcode, maar op TLD (domeinextensie). Spamfilters kunnen ook op TLD mail blokkeren.

Wat ik je sowieso wil aanraden is eerst te kijken of SpamAssassin aan staat. De reden dat er veel ongewenste mail langs het spamfilter komt meestal omdat die helemaal niet aan staat.

De volgende instellingen wil ik klanten aanbevelen om te gebruiken in het hostingpakket:
Waar moet de spam naartoe? --> Plaats het in de spammap van het account
Welke drempel wil je gebruiken? --> Low Threshold (5.0)
Wil je hoog scorende spam verwijderen?--> Ja, blokkeer alle spamscores hoger dan 15
Ja, stel dan een onderwerp in. --> *****SPAM*****
Hoe moet spam worden afgeleverd? --> Bijlage gebruiken
Mocht je toch alle mail van *.cyou direct willen blokkeren kan je een zogenoemde 'zwarte lijst' (blacklist) filter instellen voor *@*.cyou

Dan wordt alle mail van *@*.cyou geblokkeerd.
Met vriendelijke groet,

Joris de Leeuw
Antagonist staff

Jan Deters

Re: Land blokkeren die nog niet bestaat

Bericht door Jan Deters » 02 mar 2021, 19:00

Dankjewel Joris,

Hier heb ik wat aan, SpamAssessin heb ik aan staan zoals voorgesteld, dat had ik altijd al. De truc met de wildcards die kende ik nog niet. Ze zien er (achteraf gezien) wel logisch uit maar kom er maar op :)

Ik was nu iedere mail aan het blokkeren in het mail programma maar het blijft maar doorgaan. Tijd voor een nieuw mail adres na 9 jaar denk ik en de oude langzaam uitfaseren of héél goed filteren.

Plaats reactie