Google vindt website niet meer

Stel hier jouw vragen die niet binnen de andere categorieën passen.
Forumregels
Check eerst onze helpsectie (https://www.antagonist.nl/help) voordat je hier een vraag stelt. Voor de meeste vragen hebben we uitgebreide handleidingen met uitleg.
Plaats reactie
timmyt

Google vindt website niet meer

Bericht door timmyt » 15 okt 2021, 16:51

Hi Antagontist Guru's,

Ik heb even een vraag. Net op het moment dat ik mijn website online heb gezet kom ik er achter dat hij niet meer gevonden door google. Paniek! Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid te vinden. Zelfs niet als ik zoek op domeinnaam. Dit was in het verleden niet zo. Hij is volkomen verdwenen en dat is al knap op zich want normaal houdt je niets verborgen op internet :lol: de site is https://www.huggs.nl

Ik heb zojuist (wel voor de eerste keer) alle metadata ingevuld op de server en ook tags ingevuld bij de SEO velden. Daarna mijn website opnieuw geupload. Ik gebruik nicepage, wellicht dat dit nog iets kan betekeken. De robot.txt is ook aanwezig en met een gratis SEO checker wordt hij uiteindelijk wel gevonden.

Zou dit voldoende zijn en moet ik even afwachten, of kan er toch iets anders aan de hand zijn?

Thnx so far!

RobbyTown
Contacteer:

Re: Google vindt website niet meer

Bericht door RobbyTown » 16 okt 2021, 11:41

Geen idee hoe lang je website online is maar je website is vrij nieuw als ik naar het domein kijk
Registratiedatum 2021-09-12

Daarnaast. Even in je broncode gekeken. De hele CSS zit in je head verwerkt beter is CSS in apart bestand te zetten.

Zet deze bij de head tags: <meta name="robots" content="index, follow"> dat wil ook wel helpen
vandeMeulenhof - Persoonlijke website!

timmyt

Bericht door timmyt » 16 okt 2021, 20:54

Hoi Robby,

Dank je. Ik zal dat morgen eens proberen. Ik gebruik wel software om de site te maken. Dus ik weet niet of ik de css uit de bron code kan halen. De metatag kan zeker wel toegevoegd worden. Daarnaast heb ik alle seo opnieuw ingevoerd Plus Google om een index gevraagd. De site was ook nog niet geindexeerd. Hopelijk werkt dat beter.

timmyt

Bericht door timmyt » 17 okt 2021, 09:35

Hallo iedereen,

Ik heb op elke pagina overal de SEO aangepast en google gevraagd om te indexeren. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Het is nog niet optimaal omdat hij op de tweede pagina staat. De domeinnaam is ook wel een lastige en een veel gebruikt woord. Maar goed hij is te vinden wellicht komt hij t.z.t vanzelf hoger in de rankings. Maar een bekend boek overstijgen zal lastig worden :lol:

BransFrauwer

Bericht door BransFrauwer » 21 okt 2021, 11:17

SEO is niet instant. Zoals je aangeeft, heb je de website opnieuw geïndexeerd. Anders dan je technische SEO na te lopen is het een kwestie van wachten. Houd in ieder geval je searchconsole in de gaten voor eventuele fouten, en waar nodig maak je een 301 redirect aan. Dit kan met de .htaccess maar ook eventuele plugins.

Plaats reactie